دریادار دوم احمدی گفت: ما این توانایی را داریم که مقابل تهدیدات هوایی دشمن و انواع و اقسام هواپیما‌های پیشرفته دنیا بایستیم.

دریادار دوم «محمدعلی احمدی» بنیانگذار پدافند هوایی سپاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در کل کشور تصمیم ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح است و واگذاری ماموریت پدافند هوایی به قرارگاه خاتم الانبیا،  یعنی ارتش و سپاه در چارچوب این قرارگاه به کل کشور خدمت می‌رسانند.

وی ادامه داد: مسئولیت این قرارگاه به عهده ارتش جمهوری اسلامی گذاشته  شدو بعدها هم چهارمین نیروی ارتش به عنوان نیروی پدافند هوایی شکل گرفت.

دریادار دوم  احمدی  افزود: توان سپاه پاسداران در تقویت این قرارگاه به کار گرفته شده و  مسئولیت پدافند هم به عهده ارتش گذاشته شده است، اما کماکان بعضی از نقاط حساس و حیاتی کشور مستقیما مسئولیتش بر عهده فرماندهی پدافند هوایی نیرو‌های هوافضای سپاه است که هر کدام وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی درباره شرایط پدافند هوایی کشورمان در زمان جنگ اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس پدافند هوایی سپاه مستقل بود، این پدافند در ابتدا با گرفتن غنایم از عراقی‌ها در نیروی زمینی سپاه شکل گرفت، یعنی تا ۱۳۶۴ اینگونه بود. در آن سال‌ها پدافند هوایی سپاه مسئولیت پدافند هوایی در ارتفاع کم و یا ارتفاع پست را بر عهده داشت و سال ۱۳۶۴ پدافند هوایی سپاه وارد بحث موشک شد و توانست در ارتفاع بلند فعال شود با بکارگیری موشک‌های HQ ۲، هواپیمای معروف میگ ۲۵ در اصفهان را مورد اصابت قرار  دهد و سرنگون کند.

بنیانگذار پدافند هوایی سپاه گفت:  هر آن چه لازم بوده در این حوزه و در پیشرفت پدافند هوایی در سه سطح ارتفاع پست و میانی و بالا هم در سپاه پاسداران و هم در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بالاترین تکنولوژی وجود دارد و قادر است با تهدید‌های دشمنان در سه سطح متفاوت مقابله و برخورد کند.

دریادار دوم  احمدی  افزود: اکنون در سطحی هستیم که بتوانیم از تمامیت کشور در مقابل تهدیدات هوایی دفاع کنیم، پیشرفت‌های موشکی در بخش پدافند هوایی و در بخش موشک‌های زمین به زمین در هوافضا در حال انجام است؛ به صورت کلی  از تکنولوژی جهانی نه تنها عقب نیستیم، بلکه جلوتر هم هستیم.

وی گفت: ما این توانایی را داریم که مقابل تهدیدات هوایی دشمن و انواع و اقسام هواپیما‌های پیشرفته دنیا بایستیم.  پدافند ما قادر است که مقابله کند. اینکه یک بار هواپیمایی بتواند از سد پدافند هوایی عبور کند، در همه دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز ممکن است پیش آید، اما واقعیت این است که پدافند هوایی کشور در حد اطمینان بخشی قادر به انجام ماموریت‌های خود در چارچوب قرارگاه پدافند هوایی است و خواهد بود.

دریادار دوم  احمدی گفت: در زمان جنگ پدافند هوایی سپاه و ارتش مستقل بودند؛ پس از پایان جنگ ضرورت احساس شد و مقامات نظامی کشور به این نتیجه رسیدند که بهتر است در قرارگاهی مشترک اقدامات را انجام دهیم.

خبرنگار:محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۳
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
زهره
۱۵:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
چرا شماها همیشه به فکر جنگ هستید آیا شهرهای جنوب وغرب کشور ساخته شده مردم ایران از جنگ متنفرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۴:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
پس چرا برق واب وگاز مشکل دارین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
چون همه کارشان شده جنگ درخاورمیانه هیچ کشوری دشمن ما نبوده شماها ۴۶ سال هست با همه دنیا درجنگ هستید
Germany
Bm20
۱۴:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
سلام
خبر خوبی بود ... انشاءالله به امید پیشرفت بیشتر تا جایی که کسی نتواند چپ به ایران نگاه کند
Spain
j
۱۴:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
تا زمانی که امنیت اقتصادی تامین وتثبیت نشود امنیت نظامی برای ملت مفهومی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
مگه دولت سیزدهم درستش نکرد؟!!!!!
Germany
بمانی
۱۵:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
سلام
خدایش دولت سیزدهم داشت همه چیز را به نفع ملت درست می‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
ناشناس۱۴:۳۶ آره اقتصاد رو درست کرد دلارو رسوند به ۶۰ تومن گوشتو رسوند به ۷۰۰ سکه رو رسوند به ۴۲ میلیون و تورم رو رسوند به ۴۰۰ درصد
آخرین اخبار