سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سهم اداره صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص آذربایجان شرقی ۵۳ درصد  و سهم صنعت استان از این رقم ۳۵ درصد است.

 سرتیپی گفت: نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۰ درصد این واحدها مربوط به صنایع کوچک است.

وی قابلیت صنایع کوچک برای جذب سرمایه گذاری‌های کوچک را مهم دانست و گفت: صنایع کوچک در تامین مواد اولیه استفاده از ظرفیت‌های سرزمینی و تکمیل زنجیره ارزش نقش برجسته‌ای دارند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: واحد‌های صنعتی و واحد‌های صنفی تولیدی سهم قابل توجهی در اشتغال و توسعه شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم دارند.

سرتیپی گفت: واحد‌های صنعتی کوچک استان علاوه بر تولید بخش عمده‌ای از مواد اولیه واحد‌های بزرگ مانند قطعات خودرو، محصولات صنایع معدنی، محصولات صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع فرش توان رقابتی خوبی در بخش صادرات دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از واحد‌های کوچک صنعتی در تامین مواد اولیه مشکلی ندارند افزود: ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه از طریق درگاه سامانه جامع تجارت انجام و منابع ارزی مورد نیاز تخصیص می‌یابد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مورد اقدامات انجام شده در موضوع واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: در حال حاضر تامین ماشین آلات صنعتی صنایع معدنی در اولویت است و تلاش می‌شود برای صنایع دارای جواز تاسیسی که نیاز به واردات ماشین آلات صنعتی دارند ماشین آلات نو و ماشین آلات مستعمل پنج ساله تا پایان امسال وارد شود.

سرتیپی با اشاره به نحوه تامین مواد اولیه صنایع به نرخ دولتی افزود: واحد‌های صنعتی کوچک می‌توانند با توجه به یک سوم ظرفیت پروانه مواد اولیه مورد نیاز خود را به نرخ دولتی از بورس خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار