مدیرکل امور اتباع استان قزوین گفت اتباع غیرمجاز از استان به موطنشان بازگردانده می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ، خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گفت: ورود و حضور اتباع غیرمجاز در استان غیرقانونی بوده و پس از هماهنگی و شناسایی توسط همکاران محترم نیروی انتظامی ، دستگیر و از استان به موطنشان بازگردانده خواهند شد.

این مقام مسئول افزود :حضور اتباع خارجی در استان قزوین فقط در بخش های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین مجاز بوده و تمامی بخش ها و شهرستانهای دیگر استان برای حضور ، سکونت ، اشتغال ، تحصیل و... ممنوع می باشد.

 وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی اشتغال، فعالیت و یا طرد مهاجرین، افاغنه و اتباع خارجی در استان، اظهار داشت: لازم است طرد یا ساماندهی آنها با حفظ کرامت انسانی و توجه به مقررات کنوانـسیون های بین المللی همراه باشد.

طریقی تصریح کرد با هماهنگی بیشتر بین دستگاهی، شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان رو به افزایش است.

طریقی اضافه کرد:همچنین خودروهایی که اقدام به حمل و جابجایی اتباع غیرمجاز کنند برابر قانون به عنوان مشارکت در امر قاچاق انسان دستگیر و وسیله نقلیه مورد استفاد اعمال قانون خواهد شد که همشهریان استان قزوین باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.

وی در مورد نحوه برخورد با کارفرمایان خاطی نیز عنوان کرد: گشت مشترک نیروی انتظامی و بازرسان اداره کار به کارگاه ها و محل کسب و کارها به منظور بازرسی به این محل ها انجام می شود و در صورت وجود کارگران خارجی غیر مجاز با کارفرمایان خاطی نیز برخورد قانونی خواهد شد. 

طریقی افزود: در 5 ماهه نخست سال نزدیک به 4000 نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این استان شناسایی و طرد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.