شبکه افق مجموعه‌ای از مستند‌های متنوع شامل «هم‌محله امام رضا» و «السلطان» را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

در مستند «معادله نصر» حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از مراودات خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است؛ گفت‌وگویی اختصاصی و مفصل که میان نشریه مسیر وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام شده است و درباره مکاتبات، مراودات و دیدار‌های خصوصی رهبر مقاومت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این مستند شنبه تا چهارشنبه این هفته ساعت ۱۷ تکرار آن ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «گلستان سرزمین فرصت‌ها» با روایتی از سفر شهید جمهور، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان گلستان است. این مستند شنبه مورخ ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «رخ مادر» در فصل دوم به سراغ قصه‌های شنیده نشده و بکر از مادران شهدا رفته است که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق مهمان دیدگان شما می‌شود.

مستند «السلطان» که امروز شنبه ۱۰ شهریور روی آنتن شبکه افق می‌رود به خدمت‌رسانی ایرانیان به زائران عراقی می‌پردازد که به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع) با پای پیاده به زیارت حرم امام رئوف می‌آیند. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاورد‌های ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.

«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی «هم محله امام رضا» به مناسبت سالگرد شهادت علی بن موسی الرضا (ع) و روز‌های پایانی ماه صفر، با روایتی از خادمی و مهمان نوازی اهالی شهر مشهد در این ایام و گفتگو با افراد شاخص این شهر در این رابطه، شنبه تا سه‌شنبه روز حوالی ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مستند را روز بعد ساعت ۵:۳۰ صبح از قاب این شبکه به تماشا بنشینند.

«فیضیه تهران» مستندی درباره تاریخچه ۲۰۰ ساله حوزه علمیه فخریه مروی تهران است و به بررسی جریان شناسی حوادث حوزه مروی از ابتدا تا کنون می‌پردازد. این مستند یکشنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد، ۱۲:۳۰ و ۱۸ به روی آنتنش بمه افق سیما می‌رود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

«مرشد چلویی» مستند پرتره‌ای است که به گوشه‌های از زندگی میرزا احمد عابد نهاوندی معروف به حاج مرشد چلویی از کسبه بازار قدیم تهران می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را سه‌شنبه ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکار‌هایی در این زمینه به ویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می‌شود. این مستند از چهارشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

همچنین مستند «قطعه‌ای از بهشت» با روایتی از زندگی استاد محمدعلی کریمخانی از زبان خود و فرزندان او چهارشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن این شبکه می‌رود.
مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «مدرسه‌ای در دور دست»، روایتی از نبرد علیه بی‌سوادی در ایران از زمان محمدرضا پهلوی با تشکیل سپاه دانش تا زمان انقلاب و دستور امام برای تشکیل نهضت سواد آموزی را مطرح می‌کند. این مستند جمعه ساعت ۲۱ به روی آنتن شکبه افق می‌رود.

مستند «چشم‌هایی که دید» با کارگردانی میلاد محمدی، با روایتی از محل تولد، نیاکان و اجداد و بیوگرافی محمود حسابی از زبان فرزندان و شاگردان و معرفی کلیه اقدامات فرهنگی و آموزشی ایشان جمعه ساعت ۲۲ به روی آنتن‌ای شبکه نمایش داده می‌شود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار