مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان ۳ امتیاز مهمی را در نیم فصل اول به دست آوردند که کمک حالشان خواهد بود.  

امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد سرخپوشان برابر تیم فولاد خوزستان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم نتیجه بازی به نفع پرسپولیس بود. به هر حال بازی می‌توانست سنگین باشد، اما بازیکنان پرسپولیس توانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند و ۳ امتیاز مهمی را در نیم فصل اول به دست آوردند که در ادامه فصل کمک حالشان خواهد بود.  

اصلانیان درباره اینکه عملکرد فولاد را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: یحیی گل محمدی شناخت خوبی از پرسپولیس داشت، اما ابزار لازم را نداشت. البته بازیکنان پرسپولیس نسبت به نفرات فولاد بهتر بودند و  سرخپوشان توانستند از موقعیت‌های خود بهره ببرند و به برتری رسیدند. به هر حال شرایط لیگ به صورتی است که نشان نمی‌دهد که کدامیک از تیم‌ها بر بقیه برتری دارند. همانطور که دیدید  تیم ته جدولی استقلال خوزستان توانست تیم استقلال تهران را ببرد. البته علی الحساب پرسپولیس رقابتی با سپاهان و تراکتور دارد. به نظرم تراکتور بیشترین خرید‌های موثر را داشته است. در ادامه باید پازل تاکنیکی سرمربی پرسپولیس چیده شود. اگر پرسپولیسی‌ها بتوانند یکی، ۲ خرید کنند و  حداقل یک فوروارد درجه یک بگیرند تا بتوانند در لیگ داخلی و جام حذفی رقابت کنند، چون در لیگ نخبگان آسیا شانسی ندارند.  

او درباره اینکه مهاجمان  پرسپولیس در زدن گل ناکام هستند، گفت: به هر حال وقتی تیمی را بخواهید برای قهرمانی تشکیل بدهید باید در پست هایی، بازیکن خریداری می‌شد، اما متاسفانه سن تیمی پرسپولیس بالا است و  میانگین سنی بالا  توجیه‌ای ندارد. البته اگر پرسپولیسی‌ها بتوانند فوروارد تمام عیار  و جوان بگیرند شاید بتوانند با تیم‌های پرهزینه‌ای مثل سپاهان و تراکتور رقابت کنند. واقعا سقفی وجود نداشته برای هزینه‌هایی که تیم‌های سپاهان و تراکتور کردند و  فدراسیون فوتبال باید در این زمینه پاسخگو باشد. مگر می‌شود برخی از تیم‌ها آن قدر بازیکن بگیرند، اما کسی جلودارشان نباشد.  

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه بازی‌های پرسپولیس در قزوین برگزار می‌شود، گفت: به هر حال میزبانی در خارج از تهران به ضرر سرخابی‌ها است. همچنین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عملا نمی‌توانند میزبانی کنند و همه جا میهمان هستند. شرایط سخت است. وقتی شما نتوانید در تهران میزبانی کنید عملا میهمان هستید و از لحاظ شرایط محیطی و مالی ضرر می‌کنید. اگر تیم پرسپولیس  در تهران میزبانی کند دیگر هزینه رفت و آمد ندارد. زمان ما هم یک تجربه در برگزاری بازی در ورزشگاه تختی داشتیم. زمانی که استادیوم آزادی زیرکشت بود، میزبانی ما در ورزشگاه تختی خیلی خوب بود. اکنون هم شرایط به نفع تیم‌های پرهزینه هست که در استادیوم‌های خودشان دارند میزبانی می‌کنند و پرسپولیس و استقلال به این صورت امتیاز از دست می‌دهند. البته شرایط در بازی روز گذشته به نفع پرسپولیس پیش رفت و ۳ امتیاز بازی را گرفت، اما در ادامه باید ببینیم که شرایط میزبانی در تهران به چه صورت پیش می‌رود که پرسپولیس بتواند از حریفان خود میزبانی کند.   

اصلانیان درباره اینکه تعطیلات لیگ برتر فوتبال به نفع یا ضرر پرسپولیس است، بیان کرد: این تعطیلات چند روزه برای همه تیم‌ها یکسان است و این طور نیست که بگوییم یک تیم ضرر یا سود می‌برد. البته تیمی از تعطیلات  استفاده می‌کند که به نحو احسن بدنسازی کند تا بتواند بدن‌های خود را برای ادامه مسابقات آماده کند. آن تیمی که بدنساز خارجی و به روز داشته باشد در تعطیلات بیشترین سود را می‌برد.  

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه انتقاداتی بابت استفاده از VAR در این بازی مطرح شد، گفت: وی‌ای آر ما چند دوربین کم دارد و دوربین روی خط و خط آفساید نداریم. همانطور که گفته شده است از دوربین‌های صداوسیما دارد استفاده می‌شود و تصاویر جلو وعقب می‌رفت تا داوران صحنه‌ها را ببینند. به نظرم در چند بازی گذشته با وجود استفاده از VAR اشتباهاتی صورت گرفته است. آن قدر در صنعت فوتبال گردش مالی وجود دارد که اضافه شدن دوربین‌ها سخت نیست. به هر حال دوربین‌ها کامل نیستند و اشتباهات پشت سرهم دارد صورت می‌گیرد و همه اعتراض می‌کنند و باید ببینیم در ادامه به چه صورت این موضوع پیش می‌رود. وقتی این همه هزینه در صنعت فوتبال می‌شود، حالا چند دوربین که باید سیستم VAR را تکمیل کند باید خریداری کنند.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار