هشتمین واحد تولید مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۰ هزار قطعه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در سنندج افتتاح شد.

استاندار کردستان در آیین افتتاح این پروژه بیان کرد: خودکفایی در تولیدات استان راهبرد اصلی ما است و در طول سه سال گذشته هدف گذاری افزایش برخی تولیدات به نسبت نیاز استان انجام شد و امروز بعضی از محصولات حوزه کشاورزی از جمله مرغ گوشتی که بیشتر از نیاز استان بود به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه استان کردستان در تولید تخم مرغ وابسته به دیگر استان ها بود افزود: وزارت جهادکشاورزی جهت تعادل و توازن تولید تخم‌مرغ در کشور اجازه توسعه و صدور مجوز واحد‌های تخمگذار را صادر نمی‌کرد اما با توجه به نیاز استان کردستان و با پیگیری‌های جدی برای ایجاد واحد‌های تخمگذار در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱٤۰۰ ظرفیت سردخانه استان ۳۰ هزار تن بود افزود: امروز به ۱۰۸ هزار تن رسیده است یعنی سه و نیم برابر چهل سال گذشته.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این واحد در زمینه تولید تخم مرغ بالغ بر ۷۰ درصد نیاز مصرفی استان را تامین میکند.

پیمان اسکندری با بیان اینکه این واحد هشتمین واحد تولیدی مرغ تخمگذار با اعتبار بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۱ هزار متر مربع ساخت شده است، افزود: در این طرح ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به امنیت غذایی کردستان در تولید تخم مرغ مقداری ناترازی در استان وجود داشت و تنها ۲۰ درصد تخم مرغ مصرفی در داخل استان تولید می‌شد که تا پایان مهرماه سال جاری با افتتاح یک طرح صد هزار قطعه‌ای دیگر در استان، بالغ بر ۷۰ درصد تخم مرغ مصرفی استان کردستان در داخل استان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.