مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ جلسه روضه خانگی به نیابت از شهدا در قم برپا شده است.

 علی حسنی پور امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) مردم را پیوسته به حزن و اندوه برای حضرت سیدالشهدا (ع) دعوت می‌کردند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور افزود: دعبل خزاعی که از شاعران شیعه و از یاران امام رضا (ع) بود، می‌گوید: در ایام عاشورا خدمت آن حضرت رسیدم، دیدم به همراه اصحابش به سوگ نشسته‌اند، همین که وارد مجلس شدم، مرا طلبید و نزد خود نشاند و فرمود:‌ای دعبل دوست دارم در این ایام که روز‌های حزن ما اهل‌بیت است، شعری بخوانی، سپس در تشویق به این کار فرمود:‌ای دعبل! کسی که در مصیبت جدّم امام حسین (ع) بگرید، خداوند گناهان او را می‌آمرزد.

وی اضافه کرد: در روایتی دیگر امام رضا (ع) به ریان‌بن‌شبیب می‌فرماید:‌ای پسر شبیب! پدرم از پدرش و او از جدّش به من خبر داد، همین که امام حسین (ع) به شهادت رسید، از آسمان خون و خاک سرخ بارید، بر او گریه کن تا از گناهان صغیره و کبیره پاک شوید.

وی ادامه داد: برای برگزاری روضه‌های خانگی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر و شهادت پیامبر اعظم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در شهر مقدس قم سخنران اعزام می‌شود.

حسنی پور با تأکید بر اینکه گروه جهادی تبلیغی سفیران نور، در راستای تسهیل بستر‌های لازم برای برپایی روضه‌های خانگی، سخنرانان مذهبی را به مجالس عزاداری اهل‌بیت اعزام می‌کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به برگزاری مراسم روضه خانگی می‌توانند جهت دعوت از سخنران، از طریق شماره‌تلفن ۰۹۱۶۸۰۱۵۷۴۰ تماس و یا عبارت یا مهدی را به شماره ۰۹۰۲۳۱۶۶۸۹۴ ارسال نمایند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور یادآور شد: از سال گذشته تاکنون، برای بیش از ۲۵۰ جلسه روضه خانگی، سخنران اعزام شده است و این کار که به نیّت تعجیل در ظهور حضرت مهدی ارواحنافداه و به نیابت از شهدا انجام می‌پذیرد، تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: روضه خانگی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار