آتش در ارتفاعات مشجر تولک و انجیر درمیان شهرستان گیلانغرب پس از گذشت چهار روز مهار شد.

علیرضا نظری فرماندار گیلانغرب گفت: آتش در ارتفاعات مشجر تولک و انجیر درمیان شهرستان گیلانغرب پس از گذشت چهار روز با تلاش گروه‌های مردمی و تیم‌های امدادی مهار شد.

وی با قدردانی از تلاش تمام گروه‌های مردمی، عوامل امدادی و نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر و اعضای مدیریت بحران طی چهار روز گذشته که با فداکاری پای کار بودند، افزود: این آتش سوزی که در چهار روز گذشته در گیلانغرب در ارتفاعات تولک، انجیر درمیان و چیکان به وقوع پیوست چند بار مهار شد، اما هر بار پس از چند ساعت با توجه به شیب تند منطقه و افتادن کنده‌ها بازهم در نقطه دیگر شعله ور می‌شد.

وی اظهار کرد: با این وجود تمام توان و امکانات و عوامل امدادی و ماشین آلات و نیرو‌های مردمی و دهیاری‌ها با چندین دستگاه دمنده طی چهار روز گذشته در چندین گروه به کار گیری شد و آتش از شب گذشته مهار و خاموش شده و منطقه تحت کنترل است.

او با اشاره به اینکه به گفته اهالی منطقه در برخی جا‌ها بعضی از افراد به صورت تعمدی اقدام به آتش زدن منطقه می‌کنند، گفت: برای نقاط درگیر طی ۲ شب گذشته نگهبان گذاشتیم و در چند شب آینده هم حضور دارند و در صورت شناسایی افرادی که تعمدی به طبیعت به عنوان سرمایه نسل‌های آینده خسارت وارد می‌کنند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار گیلانغرب گفت: بیش از چند صد هکتار از مراتع مشجر منطقه در این آتش سوزی که از حمیل به ارتفاعات تولک، انجیر درمیان و چیکان از توابع بخش گواور این شهرستان سرایت کرد دچار خسارت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.