قربانی‌کرم گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین در قم تا پنجم ربیع‌الاول ادامه دارد و بیش از ۵۰ موکب در شهر برای این خدمت‌رسانی مستقر است.

مهدی قربانی‌کرم،مسئول ستاد قرارگاه مردمی اربعین قم اظهار کرد: امسال توفیق این را داشتیم که برای عزیزانی که در قم به عنوان جاماندگان اربعین و دلدادگان حضرت سیدالشهدا برنامه‌ریزی داشته باشیم. برنامه‌ریزی اربعین با مناسبت‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد.

وی گفت: چراکه تمام ظرفیت‌ها فعال شدند و در کشور عراق خدمت‌رسانی کردند. این موضوع کمی کار را سخت‌تر می‌کند. با این احوال طبق برنامه‌ریزی‌های که انجام شد دستگاه‌هایی که برای تأمین زیرساخت‌های لازم باید پای کار می‌آمدند، آماده شدند. بویژه عزیزان شهرداری، آبفا، اداره برق و شرکت نفت و گاز که حاضر شدند و جای بسی تشکر دارد. 

مسئول ستاد قرارگاه مردمی اربعین قم بیان کرد: بخش دیگر مردمی بود که مردم عزیز باید پای کار می‌آمدند. تقریبا ۶۰ موکب در راهپیمایی جاماندگان اربعین برای خدمت‌رسانی سازماندهی شدند؛ این مواکب از هیئات، مساجد، پایگاه‌ها، گروه‌های جهادی، سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد بودند. خدمات خوبی ارائه شد و شاهد استقبال بسیار خوب مردم بودیم. 

وی عنوان کرد: ما در روز اربعین مشکل خاصی نداشتیم. مواکب مختلف بر پا بود، برخی مواکب پذیرایی خوبی ازجمله اطعام، میوه، شربت و آبمیوه، آب آشامیدنی و چای داشتند.

قربانی‌کرم از ارائه خدمات و اسکان به اتباع خارجی گفت و تصریح کرد: وعده‌ی خدمت‌رسانی ما تا ۵ ربیع‌الاول است. ما تا به امروز میزبانی ۸۵ هزار نفر از مسافران را برعهده داشتیم. این میزبانی شامل اسکان، اطعام، پذیرایی و خدمات مختلف دیگر بود.

مسئول ستاد قرارگاه مردمی اربعین قم اظهار داشت: از این رقم حدودا ۵۸۰۰ نفر غیرایرانی هستند که به نسبت سال‌های قبل آمار کمتری داشته‌ایم. این مسافران از کشور‌های مختلف پاکستان، افغانستان، میانمار، ترکیه، آذربایجان بودند که به استان قم آمدند و خدمات دریافت کردند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار