عطاء اله اکبری در بازدید از مراحل پایانی پل بزرگ روگذر راه آهن در محور زاهدان- خاش گفت: تاکنون برای ساخت این پل بطول ۲۲ متر و عرض ۱۳ متر با رمپهای اطراف آن به طول یک کیلومتر حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی تاکید کرد: این اداره کل در سه سال اخیر در قالب یک برنامه مشخص دوبانده کردن تمام ورودی وخروجیها به مرکز استان را با هدف کاهش تلفات جادهای و توسعه استان در دستور کار قرار داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در حال حاضر ورودی وخروجیهای مرکز استان به سمت میرجاوه، خاش، بم، زابل و بیرجند از ۲۵ کیلومتر به بالا بصورت بزرگراه است و بطور خاص محور کمربندی غربی زاهدان هم بصورت دوبانده عملکرد خود را در کاهش تصادفات اثبات کرده است.
اکبری با بیان اینکه در محور زاهدان -خاش ساخت بزرگراه تنها در قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به عهده این اداره بود و مابقی ساخت باند دوم در این مسیر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درحال انجام است، افزود: تاکنون ۱۹ کیلومتر این محور تا قطار قنجک بصورت دوبانده به بهره برداری رسیده است و تا چند روز آینده با تکمیل این پل بزرگ ترافیک بر روی ۲۰کیلومتر بصورت کامل برقرار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش این اداره کل بر تکمیل شبکه بزرگراهی استان است و در این مسیر زمان را از دست نخواهد داد بطوری که امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تکمیل شبکه بزرگراهی شهرهای تحت پوشش این مجموعه خواهیم بود.