امام جمعه همدان گفت: اولویت اصلی در سند فرهنگی استان مساله خانواده است که امیدواریم برای اجرا هرچه سریع‌تر مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در نشست مجموعه‌های فعال مردمی در عرصه ازدواج، خانواده و جمعیت استان همدان گفت: خانواده و جمعیت درگیری اصلی ما در جنگ ترکیبی است و مجموعه خانواده و جمعیت در خط مقدم نبرد با دشمن قرار دارد.

او گفت: برنامه‌ریزی‌ها در زمینه استحکام بنیان خانواده باید پیشگیرانه باشد و با ریشه یابی، کاری کرد کار زوجین به طلاق نرسند.

امام جمعه همدان گفت: اتفاقاتی که پس از انقلاب جنسیتی در غرب رخ داد را باید در جامعه تبیین کرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه یکی از معضلات امروز جامعه ما آسیب خوردن به هویت زن است، گفت: باید در بحث خانواده به شکل تشکیلاتی و منسجم فعالیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه مدیریتی در بحث بودجه‌های فرهنگی وجود ندارد، گفت: با انسجام و کار تشکیلاتی، فعالیت‌ها و وظایف مشخص، می‌توان به عدالت از مجموعه‌ها در سراسر استان حمایت کرد.

او گفت: با وجود مرکز راهبری، هر مجموعه دیگر نمی‌تواند به فراخور تشخیص خود فعالیت کند بلکه بر اساس شناخت اولویت‌ها و آسیب‌های موجود وارد میدان می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: بهزیستی و برخی از مجموعه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم دارای بودجه هستند و هم وظیفه قانونی آنهاست.

او گفت: مجموعه‌های مردمی باید بتوانند ظرفیت‌های حاکمیتی را پای کار بیاورند و آنها را در برابر وظایفشان پاسخگو کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.