برای اکثر جوانان و نوجوانان، ارسال پیامک راحت‌تر از تماس‌های تلفنی است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد عکس‌ها را همراه با متن و یادداشت‌های صوتی ارسال کنند.

از آن‌جایی که زندگی ما روز به روز شلوغ‌تر می‌شود و برنامه‌های کاری در نوسان است، زمان کمتری برای تماس با یک دوست داریم و بنابراین، تماس‌های تلفنی برای اخبار مهم زندگیمان اختصاص می‌یابد که اغلب می‌تواند پیچیده و دشوار باشد.

تماس به معنای خبر بد است

یک نظرسنجی جدید نشان داده که یک چهارم افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله هرگز به تلفن پاسخ نمی‌دهند و می‌گویند که زنگ را نادیده می‌گیرند و از طریق پیامک پاسخ می‌دهند یا اگر شماره را نمی‌شناسند به صورت آنلاین جستجو می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً ۷۰ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال، پیام‌های متنی را به تماس تلفنی ترجیح می‌دهند.

با علم به اینکه برای نسل‌های قدیمی صحبت کردن با تلفن طبیعی است، بیش از نیمی از جوانانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، همچنین اعتراف کردند که به عقیده آنها یک تماس غیرمنتظره به معنای خبر بد است و این می‌تواند باعث شود که جوانان وقتی تلفنشان زنگ می‌خورد از یک خبر بد بترسند.

روشی مودبانه‌تر برای برقراری ارتباط

صحبت نکردن با تلفن به این معنی نیست که جوانان در طول روز با دوستان خود در تماس نیستند، بلکه آنها از ترکیبی از پیام‌ها و یادداشت‌های صوتی استفاده می‌کنند و بسیاری از این مکالمات اکنون در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود و ارسال تصاویر همراه با متن آسان است.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۷ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال می‌گویند که نت‌های صوتی مورد علاقه‌شان برای برقراری ارتباط است. در مقایسه، تنها یک درصد از افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله پیام‌های صوتی را به تماس ترجیح می‌دهند.

اکثر پاسخ دهندگان موافقند که یادداشت صوتی شبیه به صحبت کردن با تلفن، اما بهتر است. از آن جایی که آنها روشی مؤدبانه‌تر برای برقراری ارتباط در نظر گرفته می‌شوند، در همین راستا، پیام‌های متنی و یادداشت‌های صوتی به جوانان اجازه می‌دهد تا با سرعت خودشان در مکالمات شرکت کنند و به آنها اجازه می‌دهند پاسخ‌های متفکرانه تری بدهند.

بسیاری از مطالعات می‌گویند که اضطراب مرتبط با مکالمات بی‌درنگ، خجالت احتمالی، فقدان پاسخ و فشار برای پاسخ فوری، چیزی است که باعث می‌شود برخی افراد از صحبت کردن با تلفن متنفر باشند.

تماس‌های تلفنی آشکارتر هستند و به سطح بالاتری از صمیمیت نیاز دارند، در حالی که ارسال پیامک امکان برقراری ارتباط را بدون احساس آسیب‌پذیری فراهم می‌کند.

در این راستا، بسیاری از نوجوانان از تماس صوتی اجتناب می‌کنند، زیرا زمان زیادی می‌برد و مانع از انجام وظایفشان می‌شود.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
به همون دلیل که دولت ارسال برق به عراق را به قطعی هر روز و مداوم برق هموطنای خودش تو این گرما ترجیح میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
حرف زدن انرژی زیادی میبره
آخرین اخبار