یک مجسمه‌ساز گفت: طراحی سردیس‌ها باید به زیباترین شکل ممکن صورت بگیرد و سردیسی که شباهت کمتری با شخصیت دارد، بخاطر نقص طراحی است.

مهدی دهقانی‌زاده، مجسمه‌ساز درباره سردیس شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی که چندی پیش حوزه هنری از آن رونمایی کرد، گفت: اینکه گفته می‌شود برخی سردیس‌ها شبیه شخصیت‌ها نیست، به هنرمندش بر می‌گردد که آن را طراحی کرده است. جدا از شبیه‌سازی، شخصیت سازی هم اهمیت دارد. طراحی سردیس‌ها باید به زیباترین شکل ممکن صورت بگیرد. اینکه سردیسی ساخته می‌شود که شباهت کمتری با شخصیت دارد، بخاطر نقص طراحی است. 

دهقانی‌زاده در پاسخ به این سوال که بنظرتان سردیس شهید حسین امیرعبداللهیان مناسب بود؟ توضیح داد: من سردیس شهید حسین امیرعبدالهیان را کار قوی می‌دانم. هر کدام از این سردیس‌ها را یک هنرمند طراحی کرده است. از آنجایی که سردیس‌ها برای فضای داخلی طراحی شده، بهتر است جنس سردیس‌ها برنز باشد. اما جنس این سردیس‌ها بتن گلاسه است. 

به گفته این مجسمه‌ساز، اگر در ساخت از رنگ مجسمه استفاده شود، به مرور دچار تغییر رنگ نمی‌شود. بیشتر اوقات برای مجسمه‌هایی که برای فضای داخلی در نظر گرفته شده، از رنگ استفاده می‌کنند. در مقابل، رنگ این نوع مجسمه‌ها در مقابل اشعه خورشید باثبات نیست.

۲۴ مرداد بود که از تندیس زنده‌یاد بیتا فرهی در موزه سینما رونمایی شد. به دنبال انتشار تصویر این تندیس صدای مخالفان در فضای مجازی بلند شد و حتی برخی معتقد بودند چرا چهره ظریف فرهی در میان چهره مردانه این تندیس گم شده است!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.