وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مهمترین مساله صنایع دستی در سیستان و بلوچستان موضوع بازار و صادرات آن است که باید زنجیره تولید تا مصرف تکمیل شود.

سید رضا صالحی امیری  در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردمان این استان خونگرم و صبور هستند علایق من به این منطقه و مردم باعث شد تا مقصد اولین سفر خود را به این استان انتخاب و با صدای بلند اعلام کنم این خطه نگین درخشان ایران زمین است.

وی افزود: تبار و تمدن ایران ریشه آن در این جغرافیا یعنی سیستان و بلوچستان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد یکی از اهداف این سفر یک روزه بود، علاوه بر آن صبح امروز به همراه استاندار استان به شهر سوخته منطقه سیستان رفته و از نزدیک با مدیران منطقه به گفتگو پرداختیم و از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و به خواسته‌های تولید کنندگان گوش کردیم.

وی اظهار کرد: مهمترین مساله صنایع دستی در سیستان و بلوچستان موضوع بازار و صادرات آن است که باید زنجیره تولید تا مصرف تکمیل شود، لازمه تحقق این مهم اینست که تولید به مصرف کننده برسد و به بازار‌های کشور‌های همسایه و هدف توجه کنیم.

صالحی امیری گفت: بازدید از پایگاه‌ها و بنا‌های تاریخی، کارگاه‌های مرمت فعال، افتتاح و بازدید چند مجتمع‌های گردشگری از جمله بام زاهدان و دشت عماد و شرکت در نشست مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار