رییس دانشگاه لرستان گفت: یک هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های تحصیلی مختلف این دانشگاه تحصیل می کنند.

علی نظری رییس دانشگاه لرستان در حاشیه نشست روسای امور تغذیه و سراهای دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: اکنون هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای ساحل عاج، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۹۰ درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین هشت هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند که بیش از ۶۰ درصد این دانشجویان در خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی اسکان دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرم آباد خوابگاه خودگردان وجود ندارد اظهار داشت: تمام دانشجویان خانم و آقا در شهرستان خرم آباد در خوابگاه های دولتی اسکان دارند.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در ۱۵۰ رشته گرایشی تحصیل می کنند عنوان کرد: گستردگی تعداد دانشجویان در این دانشگاه نیازمند تامین امور خوابگاه ها و تغذیه ای است.

نظری با اشاره به برگزاری نشست روسای امور تغذیه و سراهای دانشجویی افزود: این افراد نخستین مولفه دانشگاه در برخورد با دانشجویان می باشند که علاوه بر تامین سلامت و آرامش، بر تفکر آنها تاثیرگذار هستند.

وی اظهار داشت: این نشست نیز با هدف نگاه های تربیتی و ارتقای رفتار و شخصیت دانشجویان برگزار شده است تا خوابگاه ها محلی برای مهارت زندگی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار