همزمان با آخرین روز از هفته دولت ۲۷۵ طرح صنعت آب و برق استان به بهره برداری رسید.

۲۴۶ طرح شرکت توزیع برق در قزوین، آوج، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، محمدیه و آبیک و ۱۳ طرح شرکت آب و فاضلاب استان در مناطق شهری و ۱۶ طرح در مناطق روستایی استان افتتاح شد.

برای اجرای طرح‌های شرکت برق ۶۶۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان و برای طرح هاب آبفا ۲۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

طرح‌های آبفا شامل احداث ۹ باب مخزن ذخیره به حجم ۱۱ هزار متر مکعب، ایجاد ۲۹ کیلومتر شبکه و خط انتقال، حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه با دبی ۵۵۸ لیتر در ثانیه، واگذاری هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب در مهرگان، راه اندازی تصفیه مقدماتی تصفیه خانه البرز، ساخت مخزن۱۰ هزار متر مکعبی مهرگان و اجرای سامانه نانو حباب گندزدایی پساب در تصفیه خانه فاضلاب تاکستان است.

طرح‌های شرکت برق هم شامل توسعه و احداث، نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ و جابجایی شبکه در بخش توزیع و یک طرح نیروگاهی به ظرفیت ۱۵ و شش مگاواتی است.

بیرانوند مدیر عامل شر‌کت آبفا در این مراسم گفت: در ۱۶ ماه گذشته ۲۴۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع احداث، توسعه و اصلاح و بازسازی شده است.

به گفته وی،۴۶ حلقه چاه یعنی ماهی سه حلقا چاه وارد مدار شده است.

بیرانوند افزود: دراین مدت ۴۴ مخزن با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۴۵ متر مکعب وارد مدار شده و طرح آبگرم هم تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

اینانلو مدیرعامل شر کت برق هم گفت: در دو سال گذشته دو هزارو ۳۸۱ انشعاب انجام شده است.

اینانلو افزود: امسال هم برق رسانی به ۸ هزار و ۶۸۳ واحد مسکونی را با۲۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: کار اصلاح و بهینه سازیشبکه برق ۳۷۰ روستا انجام شده که امسال هم شبکه برق ۱۵۰ روستا با ۶۵ میلیارد تومان اصلاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق گفت: هم اکنون ۱۷۰ مگاواتی ق استان از محل نیروگاه تجدید پذیر انجام می‌شود.

اینانلو گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه تبدیل شده است ۹۰۰ کیلومتر هم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در هفته دولت ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی برای تامین برق آنها تحویل این قشر شد.

محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز وآبیک مجلس گفت: مردم از جا به جایی تیر‌های برق، تاخیر رسیدن برق به واحد‌های صنعتی و قطعی‌های مکرر گلایه‌مند هستند.

محمدبیگی افزود: هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت آب و برق هزینه می‌شود و نیاز است تا مدیران اقدامات انجام شده را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به ۱۳۰ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر مدیران نمی‌توانند از طریق راه اصلی خدمت کنند از طریق‌های نوازی خدمت رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار