حضور مزدوران نظامی آمریکایی در جنگ در غزه، بار دیگر مشارکت مستقیم آمریکا در این جنگ و دست داشتن در کشتار هزاران فلسطینی را ثابت می‌کند.

مستندات بسیاری مبنی بر مشارکت مزدوران خارجی به‌ویژه آمریکایی در کشتار‌های جاری در غزه و نقش محوری آنها در حمایت از ارتش اسرائیل وجود دارد که تاکنون متحمل خسارات زیادی در نوار به دست مقاومت فلسطین شده است.

اخیراً یک نشریه تخصصی نظامی جزئیاتی درباره مشارکت مزدوران یک شرکت نظامی خصوصی آمریکایی در جنگ غزه منتشر کرده که ایده مشارکت مستقیم آمریکا در جنگ و کشتار فلسطینی‌های نوار غزه را ثابت می‌کند.

در کنار نقش مستقیم آمریکا در حمایت نظامی از اسرائیل، صحبت از نقش مزدوران آمریکایی افزایش می‌یابد که در چارچوب استیصال آمریکا و غرب برای حمایت اسرائیل و جلوگیری از فروپاشی ارتش آن مطرح می‌شود.

شرکت "FOG"
از روز اول حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه، در ۲۷ اکتبر، اخباری مبنی بر مشارکت گروهی از مزدوران آمریکایی در کنار ارتش اسرائیل برای مقابله با گروه‌های مقاومت منتشر شد.

در گزارشی که در ۲۴ اوت نشریه نظامی «دیده‌بان نظامی» منتشر کرد، به مشارکت یک گروه از مزدوران آمریکایی در نبرد‌ها در کنار ارتش اسرائیل در نوار غزه اشاره کرد.ب

به نوشته این نشریه، این مزدوران وابسه به شرکت Forward Observation Group، معروف به FOG هستند و از اواخر سال ۲۰۲۳ از اوکراین برای جنگ در غزه به اسرائیل منتقل شدند.

شرکت

بر اساس این گزارش، گروه "FOG" یک شرکت نظامی خصوصی آمریکایی است که توسط یک پیاده نظام بازنشسته آمریکایی تأسیس شده است و نظامیان سابق و مزدوران اجیر شده آمریکایی را در برمی‌گیرد در عملیات‌های ویژه در چندین کشور از جمله اوکراین شرکت داشتند.

تحلیل‌ها و تصاویر

تجزیه و تحلیل‌های منتشر شده توسط ICAD و Sanad مشارکت مزدوران گروه FOG را در جنگ غزه در همان ماه‌های اول مورد تأکید قرار داد.
تحلیل منتشر شده توسط سکوی تحقیقات خبری شبکه «الجزیره» موسوم به «سناد» در نوامبر گذشته نشان می‌دهد، مزدوران آمریکایی از نوامبر گذشته در نوار غزه در حال جنگ در کنار ارتش اسرائیل هستند. 

الجزیره در این زمینه به ویدئویی از یک نظامی مزدور آمریکایی استناد کرده بود که از بروکلین نیویورک به غزه آمده بود تا در کنار ارتش اسرائیل در نوار بجنگد.

افزون بر آن، بسیاری از مزدوران آمریکایی عکس‌ها و کلیپ‌هایی از خود در غزه، در ماه‌های گذشته جنگ به اشتراک گذاشتند. در همین راستا، تحلیل منتشره توسط پلتفرم بررسی داده‌ها ((ICAD در ۲۸ فوریه نیز حضور مزدوران «FOG» را تأیید و تأکید می‌کند که آنها در غزه در کنار ارتش اسرائیل در حال جنگ هستند و در این زمینه تعدادی از حساب‌های آنها در پلتفرم اینستاگرام را منتشر کرد

این اطلاعات و داده‌ها اظهارات قبلی «داگلاس مک گرگور»، مشاور سابق پنتاگون را یادآوری می‌کند که اکتبر حضور مزدوران آمریکایی در غزه را مورد تاکید قرار داده بود.

در گزارشی که روزنامه «نیویورک تایمز» اوایل نوامبر ۲۰۲۳ منتشر کرد، به نقل از یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا نوشت که این وزارتخانه نیروی ویژه‌ای را به اسرائیل فرستاده تا به ارتش اسرائیل در جستجوی مکان‌های نگهداری اسرای اسرائیلی نزد حماس کمک کند. این گفته به خودی خود حضور نظامیان آمریکایی در جنگ علیه فلسطینی‌ها را در نوار غزه تایید می‌کند.

اگرچه این مقام آمریکایی گفته بود که فقط مستشاران نظامی آمریکا برای کمک به اسرائیل به غزه فرستاده شده اند، اما «کریستوفر مایر»، دستیار وزیر دفاع آمریکا تأکید کرده بود که نیرو‌های کماندوی آمریکایی نیز در اسرائیل حضور دارند.

همچنین، گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن ۴ افسر برجسته آمریکایی، از جمله مسئول اطلاعات نیرو‌های ویژه «دلتا» آمریکا در نتیجه حمله موشکی گردان‌های قسام به اتاق فرماندهی ارتش اسرائیل در منطقه «حجر الدیک» منتشر شده است.

به نظر می‌رسد، تکیه اسرائیل به مزدوران خارجی به یکی از اساسی‌ترین موضوعات این رژیم در جنگ غزه تبدیل شده است، زیرا اطلاعات نشان می‌دهد که هزاران نفر از مزدوران اروپایی، آمریکایی، اوکراینی و دیگر کشور‌ها از ابتدای جنگ غزه، وارد اسرائیل شده‌اند.

سربازان در جنگ غزه

هزاران مزدور و کشتار‌های وحشیانه

«قاصد محمود»، کارشناس نظامی معتقد است، این یک موضوع جدیدی نیست و می‌گوید: «اسرائیل از طریق شرکت‌های امنیتی خصوصی اقدام به خرید مزدور نظامی می‌کند.»

به گفته این کارشناس هزاران مزدور خارجی از بیش از ۱۵ کشور جهان، از جمله کشور‌های اروپایی، درحال حاضر در کنار اسرائیل در نوار غزه می‌جنگند.

این مزدوران توسط شرکت‌های امنیتی و نظامی خصوصی مانند بلک واتر استخدام می‌شوند، این درحالی است که ده‌ها شرکت دیگر نیز در سراسر جهان وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، مزدوران «فری لانسر»‌ی نیز وجود دارند که اسرائیل مستقیما آنها را استخدام می‌کند.

این کارشناس با اشاره به این‌که این مزدوران به تعداد زیاد در اسرائیل حضور دارند و نقش آنها در جنگ غزه بسیار مهم است، می‌افزاید: «آن‌ها نظامیان با تجربه و جنایتکاری هستند که می‌توانند، اهداف وحشیانه اسرائیل در غزه را محقق کنند.»

پیشینه این مزدوران نظامی به آنها اجازه می‌دهد، بدون ذره‌ای رحم کشتار کنند، چون اصلا برای قتل و کشتار به خدمت گرفته شده‌اند. به همین دلیل به خدمت گرفتن آنها برای اسرائیل بسیار هزینه‌بر است و دستمزد آنها چندین برابر یک نظامی اسرائیلی است، اما از آن‌جا که به راحتی خواسته اسرائیل در قتل و کشتار فلسطینی‌ها را تأمین می‌کنند، ارزشمند هستند.

در صورت کشته شدن در جنگ، مرگ آنها اعلام نمی‌شود، اما در قبال آن به خانواده‌ها و بستگانش غرامت پرداخت می‌شود. این باور وجود دارد که اغلب جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان فلسطینی به دست مزدوران بوده است.

نقش آمریکا و حقوق ۴ هزار یورویی

براساس برآورد‌ها حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار مزدور نظامی در خط مقدم نبرد‌ها حضور دارند. آنها در واحد‌ها و یگان‌های ارتش اسرائیل ادغام شده‌اند و واحد یا یگان مستقلی ندارند.

حضور مزدوران نظامی که اغلب آنها آمریکایی‌ها هستند، بار دیگر نقش مستقیم آمریکا در جنگ غزه را نشان می‌دهد و تأکید می‌کند، آمریکا علاوه بر حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی، از اسرائیل حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و قضایی هم به عمل می‌آورد.

اسرائیل با تسلیحات آمریکایی، مهمات آمریکایی، پول آمریکا و هر چیزی آمریکایی می‌جنگد و نیرو‌های نظامی آمریکایی در قالب مستشار و نیرو‌های ویژه مانند گروه دلتا در جنگ غزه حضور دارند و این موضوعی است که همه از آن مطلع هستند.

در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳، شرکت مزدور آمریکایی Forward Observations Group (FOG) که قبلاً به دلیل حضور در اوکراین معروف شده بود، فاش کرد مزدورانش در نبرد‌های داخل غزه مشارکت دارند.

پس از آن اکانت رسمی شرکت فوج در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و کلیپ‌های متعدد حضور نظامیانش در غزه در حمایت از نظامیان اسرائیل را تایید کرد.

این مزدوران در مناطق جنوبی، نزدیک مرز‌های مصر و غزه مستقر هستند و تجهیزات آنها دارای پرچم آمریکا و اوکراین است، همان نشانی که در جنگ اوکراین از آن استفاده می‌کردند. همچنین لباس‌های آنها دارای دو نشان قایق و نیزه است.

روزنامه اسپانیایی ال‌موندو نوامبر ۲۰۲۳ فاش کرد، اسرائیل با دو شرکت «راون» و «گلوبال سی‌اس‌تی» که متهم به دست داشتن در قاچاق غیرقانونی اسلحه و همچنین تأمین مزدوران نظامی هستند، قرارداد‌هایی بسته است.

این روزنامه افزود: «هر مزدور نظامی در ازای جنگ در غزه، هفته‌ای ۴ هزار یورو یعنی ماهیانه ۱۲ هزار یورو از اسرائیل و میلیاردر‌های یهودی دستمزد می‌گیرند.»

مزدوران FOG
با انتشار تصاویری از مزدوران نظامی FOG در حساب اینستاگرام این شرکت، فاش شد که تعداد زیادی از مزدوران این شرکت آمریکایی در نوار غزه حضور دارند.

پس از آن گروه FOG اعلام کرد، مزدوران این شرکت با هدف حمایت و پیشتیبانی از نظامیان اسرائیلی که در جنگ اسرائیل در غزه حضور و مشارکت دارند. 

شرکت FOG زمانی معروف شد که مزدوران نظامی خود را برای جنگ در نبرد "Severodonetsk" در اوکراین اعزام کرد. پس از آن در گزارشی که نشریه «فارین پالیسی» در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد که از این شرکت به عنوان «شرکت نظامی خصوصی آمریکایی» نام می‌برد.
این شرکت توسط «درک بیلز» تأسیس شده که یک نظامی و چترباز سابق ارتش آمریکاست. وی در جنگ افغانستان شرکت کرده بود و رابطه بسیار نزدیکی با «وادیم لابایف»، یکی از اعضای گروه راست افراطی «آزوف» در اوکراین دارد که نامش با «نئونازی‌ها» در ارتباط است.
مزدوران انگلیسی و فرانسوی

وب سایت انگلیسی «دکلاسیویید» دسامبر ۲۰۲۳ فاش کرد، انگلیس مزدوران نظامی خود را برای جنگ در کنار ارتش اسرائیل در غزه به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است.

این موضوع را «بوریس جانسون»، نخست وزیر سابق انگلیس، پس از دیدار با گروهی از مزدوران نظامی انگلیسی در قدس اشغالی، وقتی در نوامبر ۲۰۲۳ برای ابراز همدردی با اسرائیل از به این رژیم سفر کرده بود، مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار، جانسون از حضور نظامیان انگلیسی در صفوف ارتش اسرائیل، به ویژه «سام سانک»، مزدور انگلیسی تقدیر و تشکر کرده بود که در سال ۲۰۰۹ به صفوف ارتش «اسرائیل» پیوسته بود.

«دیوید هرست»، نویسنده انگلیسی، دسامبر ۲۰۲۳ در وبسایت «میدل ایست آی» گفته بود که تعداد واقعی یهودیان انگلیسی و افراد دو تابعیتی که در ارتش اسرائیل می‌جنگند، «رازی است که فقط اسرائیل و انگلیس از آن مطلع هستند.».
اما سانک که جانسون با او صحبت کرد، اکتبر ۲۰۲۳ به نشریه تایمز گفته بود که «صد‌ها انگلیسی - اگر نگویم هزاران انگلیسی - در صفوف ارتش اسرائیل می‌جنگند.»

«سوئلا براورمن»، وزیر کشور سابق انگلیس که همسرش در اسرائیل اقامت دارد، به وبسایت یهودی «کرونیکل» گفته بود که «برخی از اعضای نزدیک خانواده‌اش در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند.»
 
«توماس پورتس»، نماینده پارلمان فرانسه، برجسته‌ترین فردی بود که ضمن اشاره به حضور مزدوران فرانسوی در جنگ اسرائیل علیه غزه، از حضور بیش از ۴ هزار نظامی دو تابعیتی فرانسوی اسرائیلی در جنگ نوار غزه می‌گوید.

پورتس دسامبر ۲۰۲۳ در حساب رسمی خود در شبکه ایکس، با اشاره به تحقیق انجام شده توسط شبکه «اروپا ۱» تأکید کرد که این تحقیق نشان می‌دهد، ۴.۱۸۵ نظامی فرانسوی در جنگ غزه حضور دارند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.