مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۱۱ هزار متقاضی برای دریافت زمین رایگان مربوط به قانون جوانی جمعیت در این استان نام‌نویسی کرده‌اند که باید بر اساس اولویت زمین مورد نیاز این افراد را تامین کنیم.

مجید صالحی امیر تصریح کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تولید مسکن و موضوع نهضت ملی مسکن، در حوزه قانون جوانی جمعیت به افرادی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند زمین رایگان واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این قانون از ۲۰ آبان ۱۴۰۰ مصوب، ابلاغ و اجرایی شده است، افزود: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.saman.mrud.ir نسبت با نام نویسی در این طرح اقدام کنند.

صالحی امیر تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار متقاضی در استان همدان در سامانه نام نویسی کرده‌اند که شامل اراضی بخش‌های شهری و روستایی می‌شود و تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

او گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در دفاتر پیشخوان پالایش می‌شوند و افراد تایید شده در صف دریافت زمین رایگان قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۷۰ درصد متقاضیان این طرح دارای سه فرزند و بیشتر و ۳۰ درصد دیگر نیز دارای چهارفرزند و بیشتر هستند.

او افزود: دولت بابت زمینی که به پدر و مادر واگذار می‌کند هزینه‌ای در یافت نمی‌کند و تنها هزینه آماده سازی اراضی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت اقساطی از متقاضیان دریافت می‌شود.

صالحی امیر با اشاره به اینکه برای متقاضیان چهار فرزند و بیشتر هزینه آماده سازی نیز دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: بابت زمین‌های مازاد بر ۲۰۰ متر مربع متناسب با قیمت منطقه هزینه‌ای از متقاضیان دریافت می‌شود.

او افزود: بر اساس قانون به منظور تمرکز زدایی از مراکز استان‌ها و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌های بزرگ‌تر، متقاضیان شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر باید در شهر‌های همجوار یا محل تولد پدر و مادر نام‌نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید کرد: زمین‌های رایگان واگذار شده یک نوع پاداش برای فرزندآوری است و شرط ساخت ندارد و متقاضیان می‌توانند این زمین‌ها را به دیگری واگذار کنند.

او افزود: همدان به شدت با کمبود زمین مواجه است که این موضوع بر روی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز تاثیر گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.