معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده واکسن آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریورماه در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی استان توزیع می‌شود.

سمیه جوادی اظهار داشت: توصیه می‌شود پس از توزیع واکسن آنفلوآنزا گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار، افراد دارای نقص ایمنی، کودکان زیر پنج سال، بیماران خاص و دیالیزی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: از روز‌های پایانی شهریور تا اوایل آبان بهترین فرصت برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست و با توجه به اینکه ویروس خطرناکی است و در ترکیب با ویروس کووید شدت بیشتری می‌گیرد از همین رو تزریق این واکسن برای گروه‌های پرخطر ضروری است.

جوادی با بیان اینکه موردی از ابتلا به تب دِنگی در استان تاکنون گزارش نشده است اظهار داشت: در تابستان امسال طغیان بیماری مشخصی در استان گزارش نشد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

جوادی گفت: بنا بر گزارش‌های پزشکی، علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای این بیماری ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی، تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود شش هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار