در مراسم افتتاحیه پارالمپیک پاریس، «جان مک‌فال» فضانورد آژانس فضایی اروپا پرچم را حمل کرد.

«جان مک‌فال» (John McFall) فضانورد آژانس فضایی اروپا روز ۲۸ اوت برای حمل پرچم رسمی بازی‌ها در مراسم افتتاحیه پارالمپیک به پاریس رفت.

به نقل از اسپیس، مک‌فال در بازی‌های پارالمپیک سال ۲۰۰۸ با شرکت در مسابقه دو ۱۰۰ متر T۴۲ مردان در پکن به مدال برنز دست یافت. او اکنون حرفه متفاوتی دارد که شامل تخصص پزشکی قابل توجه و عضویت در آژانس فضایی اروپا به عنوان فضانورد ذخیره است.

مک‌فال گفت: من واقعا مفتخرم که امروز به عنوان یک ورزشکار پارالمپیک و عضو ذخیره فضانوردان دارای معلولیت جسمی در اینجا ایستاده‌ام. من دوست دارم فکر کنم که حضور من در مراسم امسال به همراه نقش جدیدم در آژانس فضایی اروپا موفقیت، گسترش و میراث جنبش پارالمپیک را گواهی می‌دهد و مظهر آن است.

مک‌فال و «دیمین سگوین» (Damien Seguin) ملوان فرانسوی و قهرمان پارالمپیک، پرچم این مسابقات را حمل کردند، زیرا آنها نماینده کل جامعه پارالمپیک خواهند بود نه یک کشور خاص.

مک‌فال در مصاحبه با اسپیس در اوایل ماه جاری گفت که خوشحال است از اینکه اشتیاق خود به ورزش را به پارالمپیک می‌آورد. او ترجیح می‌دهد با خودش رقابت کند، نه با دیگران.

مک‌فال گفت: من آن بچه مزاحم بودم که در هر تیم ورزشی حضور داشتم، اما لزوما آرزوی المپیکی شدن نداشتم. پس از از دست دادن پایم، دوباره به دویدن برگشتم و ورزش بخش بزرگی از زندگی من شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار