بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن نهاده‌ دامی از بنادر سه کانه استان مازندران ترخیص شد.

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران از افزایش ۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه گانه استان مازندران خبر داد و گفت: با نظارت شبانه روزی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های بهشهر، فریدونکنار و نوشهر ۱۰۰۱ مجوز جهت ترخیص این نهاده‌ها صادر گردید که حاصل آن یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن نهاده از ابتدای امسال تاکنون از بنادر سه گانه استان ترخیص شده است.

او همچنین از ادامه فرآیند نظارت تا زمان ترخیص کامل نهاده‌ها در انبار‌های بنادر خبر داد و افزود: در این مدت ۷۵۲ مجوز واردات نهاده‌های دامی مانند جودامی، ذرت دامی، کنجاله پنبه دانه، تفاله نشاسته، کنجاله سویا، کنجاله آفتاب گردان به میزان ۳ میلیون ۲ هزار ۸۰۰ تن صادر گردید.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در صورتی که محموله‌های پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند همکاران مستقر با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها را در حجم‌های مختلف بررسی می‌کنند و در صورتی که این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها رخ دهد از ترخیص جلوگیری خواهد شد و جهت طی کردن روند‌های قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهد شد.

آقاپور کاظمی به اهمیت توجه ویژه به سلامت بهداشتی محموله‌های وارداتی به خصوص نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: در صورتیکه نظارت‌های لازم این قبیل محموله‌ها صورت نگیرد و وارد صنعت خوراک دام شوند به دلیل قارچ و سم‌های آفلاتوکسین که در آن وجود دارد می‌تواند بهداشت و فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت قرمز و شیر و ... تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار