نایب رئیس هیئت مدیره مرکز درمان سرطان طب پرتو صدرا از خرید دستگاه IMRT یا دارای نقطه زن برای درمان سرطان در قم از کشور سوئیس و بهبود هرچه بیش‌تر بیماران سرطانی خبر داد.

 سعید کریمخانی زندی عصر امروز در محل مرکز درمانی طب پرتو صدرا در نشستی خبری با اشاره به ازرده‌خارج کردن دستگاه سه‌بعدی زیمنس آلمانی و خرید دستگاه نقطه زن سوئیسی افزود: این دستگاه برخلاف سایر دستگاه‌های پرتودرمانی بدون آسیب‌زدن به بافت‌های سالم سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند. 

وی افزود: دستگاه‌های پرتودرمانی با فناوری سه‌بعدی خطر آسیب‌زایی برای بافت‌های سالم را داشت که با استفاده از دستگاه نقطه‌زن این خطر به کل برطرف شده است. 

کریمخانی با اشاره به این‌که زمان تأسیس مرکز درمان سرطان صدرا قم از حداقل درمان بیماری سرطان برخوردار بود؛ تصریح کرد: هم‌اکنون شهر قم با راه‌اندازی مرکز صدرا از سال ۸۸ از پیشرفته‌ترین امکانات درمانی در زمینه سرطان چه در بخش‌پذیرش و معاینه بیمار، چه در بخش‌های جراحی و شیمی‌درمانی و به‌ویژه پرتودرمانی برخوردار است. 

نایب رئیس هیئت‌مدیره مرکز درمان سرطان طب پرتو صدرا گفت: این مرکز سالانه چیزی در حدود ۷۲۰ بیمار مراجعه‌کننده برای پرتودرمانی و ۱۱ هزار بیمار مراجعه‌کننده برای درمان شیمی‌درمانی را پذیرش می‌کند. 

وی افزود: این مرکز امکان استفاده از کلاه سرد که تا ۷۰درصد باعث عدم ریزش مو در زمان شیمی‌درمانی می‌شود را نیز داراست. 

کریمخانی از وجود بخش مددکاری در این مرکز درمان سرطان خبر داد و گفت: هم‌اکنون این مرکز با دریافت تعرفه‌های پایین‌تر از سایر مراکز خصوص درمانی و تنها مقداری بالاتر از سایر مراکز دولتی درمانی در زمینه سرطان به شهروندان کم‌برخوردار و قشر ضعیف بیماران، نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

وی از نبود تسهیلات خدماتی بانکی حتی با سود‌های بالا در زمینه خرید تجهیزات بیمارستانی برای بخش خصوصی گلایه کرد و تصریح کرد: ماندن دستگاه‌های خریداری شده به مدت ۶ماه در گمرک مرزی و همچنین دریافت مالیات‌های ۲۵تا۵۰ درصدی از بخش خصوصی برای واردات کالا‌های درمانی از دیگر مشکلاتی‌است که عدم پیش‌رفت در زمینه درمان در کشور را تشدید می‌کند. 

نایب رئیس هیئت مدیره مرکز درمان سرطان طب پرتو صدرا تاکید کرد: آوردن دستگاه‌های روز درمان سرطان، باعث شده مردم استان، علاوه بر این‌که برای درمان به شهر‌های همجوار مراجعه نمی‌کنند؛ بلکه از سایر استان‌های کشور حتی از کشور‌هایی مثل عراق، آذربایجان، پاکستان و افغانستان برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند. 

کریمخانی در پایان گفت: هم اکنون تمامی همکاران آنکولوژیست و هماتولوژیست که در استان قم مشغول درمان بیماران سرطانی هستند؛ در مرکز پرتو طب صدرا مشغول فعالیت‌اند.

فاطمه زاهدی نیز در این نشست ضمن تشکر از تلاش خبرنگاران با تقدیر از آنها بر تاکید بر پوشش توانایی‌های استان قم در زمینه علم پزشکی و درمان سرطان تاکید کرد و گفت: مرکز طب پرتو صدرا پس از مرکز درمان سرطان محک دومین مرکزی است که در آن پرتودرمانی تحت بیهوشی انجام می‌گیرد. 

عضو هیئت مدیره طب پرتو آزما تصریح کرد: این مرکز هم‌اکنون ۶۰بیمار سرطانی را در ماه برای درمان پرتودرمانی پذیرش می‌کند. 

اکبر عابدی از نصب و راه‌اندازی دستگاه نقطه زن در درمان سرطان خبر داد و گفت: این دستگاه تا پایان ماه جاری راه‌اندازی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت طب پرتو صدرا همچنان تاکید کرد: زمان درمان به روش پرتودرمانی بین چند هفته تا چندماه متغیر است.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار