همزمان با هفته دولت پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در نیکشهر با حضور معاون هماهنگی امور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور استاندار سییستان و بلوچستان  گفت: ۱۵ سایت همراه اول از مهمترین طرح‌های افتتاح شده این حوزه بوده است زمینه برخوداری اینترنت پرسرعت را برای بیش از ۱۵ هزار نفر از شهروندان نیکشهری فراهم کرد.

منصور بیجار افزود: همچنین ۲ سایت جدید در منطقه مهبان نیشکهر از دیگر طرح‌های حوزه فناوری و اطلاعات بود که دسترسی اینترنتی را برای حدود هزار و ۵۰۰ نفر فراهم خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عزم و اراده در استان برای فراهم سازی زیرساخت‌های فیبر نوری بسیار جدی است و تمام تلاش‌ها بر آنست تا فضا‌های کسب و کار بر بستر اینترنت زیرپوشش این شبکه قرار گیرند.

وی گفت: در سال‌های اخیر ساخت ۳۷ سایت جدید اپراتور همراه اول در راه‌های سیستان و بلوچستان، ۵۸ سایت جدید اپراتور ایرانسل در راه‌ها و تامین و نصب تجهیزات انتقال برای تامین پهنای باند ۴۱۵ سایت و مرکز مخابراتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است.

بیجار ادامه داد: همچنین اجرای یک‌هزار و ۳۱۸ کیلومتر فیبرنوری زمینی به منظور تامین بستر انتقال ارتباطات و بهبود پایداری ارتباطات ۱۶ شهر و ۵۱۶ روستا با جمعیتی بیش از ۳۳۲ هزار و ۳۶ نفر در ۱۵ راه در استان اجرا شده است.

وی گفت: ساخت ۱۳۰ سایت جدید با تامین پوشش مکالمه و اینترنت ۳۹۰ روستا، ارتقای تکنولوژی ۱۴۳ سایت موجود روستایی برای تامین اینترنت پر سرعت ۴۳۰ روستا به همراه هوشمند سازی ۲ هزار و ۱۶۷ مدرسه با اعتبار ۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد نقاط شهری این استان دارای پوشش اینترنتی هستند.

عملیات ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در نیکشهر آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم هم گفت: این مدارس در راستای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و بهبود امکانات تحصیلی در استان در زیر بنای سه هزار و ۷۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

بیجار بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها نشان دهنده تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌های آموزشی و رفع نیاز‌های تحصیلی شهرستان‌های محروم استان به شاخصه‌های کشوری است.

وی افزود: هرچند در ایام دهه فجر و هفته دولت به‌صورت نمادین پروژه‌های عمرانی و خدماتی کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسند، اما در طول سال نیز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های متنوعی هستیم که همگی در جهت بهبود شرایط زندگی و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم شریف استان انجام می‌شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با افتتاح این ۲ مدرسه در آینده نزدیک امکانات تحصیلی برای دانش‌آموزان نیکشهر به‌طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت و گامی مؤثر در جهت افزایش عدالت آموزشی و رفع محرومیت‌های تحصیلی برداشته شده است.

برچسب ها: فیبر نوری ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار