با هدف قرار گرفتن نفتکش یونانی در دریای سرخ، هزینه بیمه کشتی‌ها در این دریا دو برابر شد.

جنبش انصارالله یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم و تحت محاصره غزه اقدام به هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و خلیج عدن می‌کند. این اقدام اکنون هزینه‌های سنگینی را بر دشمن صهیونیستی و کشور‌های غربی حامی وی تحمیل کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از هدف قرار گرفتن نفتکش یونانی در دریای سرخ که به آسیب جدی و آتش سوزی در این نفتکش منجر شد، اکنون شرکت‌های بیمه هزینه بیمه نفتکش‌هایی که بخواهند از دریای سرخ عبور کنند را دو برابر کرده است. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته مدعی نشت نفت از این کشتی به دریا شده بود. همین موضوع بر هزینه بیمه نفتکش‌ها تاثیر گذاشته و اکنون شرکت‌های بیمه از دو برابر شدن این هزینه‌ها خبر می‌دهند. 

اکنون نفتکش سونیون که با پرچم یونان در حال تردد در دریای سرخ بود با بیش از یک میلیون نفت در آتش در حال سوختن است. این نفتکش لنگر انداخته و هیچ تحرکی ندارد. 

رویترز می‌نویسد: جنبش انصارالله یمن از زمان آغاز تهاجم خود به کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، تاکنون بیش از ۷۰ بار اقدام به حمله کرده است که طی آن ۲ کشتی را غرق کرده، یک کشتی را توقیف کرده و دستکم ۳ نفر طی این عملیات‌ها جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار