معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرزبانان سلامت با جدیت و هوشیاری کامل از ورود بیماری‌های واگیر به داخل کشور در مرز‌های شرقی کشور پاسداری می‌کنند.

 مهدی زنگنه در کمیته مراقبت و درمان بیماری‌های منتقله از پشه آئدس اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۱۷۰ مورد بیمار مبتلا به تب دنگی در سطح کشور که اکثرا وارده از خارج کشور هستند و همچنین مشاهده مواردی از بیماری در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان لازم است تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، آمادگی لازم برای تشخیص و اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به موقع را داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات کنترلی لازم در مبادی وردی کشور در حال انجام است و برنامه‌های رصد و پایش و مراقبت حشره شناسی در کانون‌های پرخطر احتمالی برای شناسایی پشه آئدس در تمامی شهرستان‌ها و نظام مراقبت بیماری‌های ناشی از آن برای شناسایی بیماران در مراکز درمانی فعال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به مراقبت‌های شبانه روزی و رصد پشه آئدس در نقاط مرزی و سایر نقاط شهری و پرخطر با قرار دادن بیش از ۹ هزار تله صید از ابتدای سالجاری خوشبختانه تا کنون پشه و تخم آن در مجموعه دانشگاه مشاهده نشده و در نمونه گیری از ۶۰۰ فرد مشکوک، هیچ موردی از انتقال محلی تاکنون نداشتیم.

وی بیان کرد: بهترین روش پیشگیری از ابتلا به تب دانگ بهسازی محیط زندگی و شهری و محافظت از گزش پشه‌های ناقل بیماری است، که افراد ساکن در شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان و یا کسانی که تردد دارند بهتر است لباس‌های بلند و رنگ روشن پوشیده و محیط زندگی خود را از محل‌های تخم گذاری پشه پاکسازی و درب و پنجره محل زندگی خود را تور کوبی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار