عملیات اجرایی رادیو گروس در شهر بیجار به عنوان سومین رادیو شهری پس از انقلاب از امروز آغاز شد.

معاون امور استان‌های صداوسیما در آیین کلنگ زنی ساختمان این رادیو گفت:این رادیو فرصتی برای معرفی فرهنگ و آداب ورسوم شهرستان بیجار با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان، جوانان، کار آفرینان و چهره‌های سیاسی و اجتماعی این دیار است.

عابدینی افزود: رادیو شهری بیجار زمینه معرفی بیشتر بزرگان دیار گروس و استان کردستان در سطح ملی را فراهم می‌کند.

وی یکی از راهبرد‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامیمان را، تحریف عنوان کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری پادزهر این راهبرد دشمن، تبیین است و رادیو گروس می‌تواند در مسیر جهاد تبیین و مبارزه با تحریف تاثیر گذار باشد.

معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به اهتمام رسانه ملی برای معرفی چهره واقعی و پر افتخار کردستان گفت: یکی از راهکار‌ها در این زمینه که صداوسیما در حال انجام آن است تهیه و پخش سریال‌های فاخر از چهره‌های تاریخی و شاخص این استان همچون سنجر خان است و در حال حاضر نیز دو سریال دیگر در مرحله پیش تولید می‌باشد که یکی از آنها سریال امیر نظام گروس از چهره‌های تاریخ ساز دیار بیجار است.

استاندار کردستان نیز در این آیین گفت: رادیو گروس می‌تواند احیا کننده فرهنگ و اصالت غنی دیار گروس و انتقال دهنده آن به نسل‌های آینده است.

زارعی کوشا افزود: هنر و صنعت فرش بیجار، قطب تولید فولاد کشور، قطب تولید گندم، آداب، رسوم و فرهنگ غنی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیجار است که امید می‌رود با راه اندازی رادیو گروس شاهد رونق روز افزون آنها باشیم.

وی افزود: رادیو گروس می‌تواند در بحث‌های مختلف رسانه‌ای به پاتوقی برای اهالی فرهنگ رسانه در این دیار باشد.

برچسب ها: صدا و سیما ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.