مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیون و ۷۹۵ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند و حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود ۱.۸ میلیون نفر در استان زیرپوشش بیمه رایگان سلامت هستند، گفت: این تعداد شامل همه بیمه‌شدگان صندوق روستایی و همچنین ۵۶۰ هزار نفر بیمه شدگان مربوط به دهک‌های یک تا پنج شهری هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار ۸۲ درصد جمعیت بیمه شدگان در آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه، از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش این بیمه بوده و از خدمات مختلف درمانی استفاده می‌کنند.

در آبان ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور تشکیل شد؛ در آذربایجان‌غربی نیز در سال ۱۳۷۴ با نام اداره کل خدمات درمانی شروع به کار کرد.

در سال ۱۳۹۱ این سازمان با ایجاد تکالیف و ماموریت‌های جدید به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد که هدف از تشکیل این سازمان، پوشش بیمه آحاد جامعه بود که در حال حاضر در چهار صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، همگانی ایرانیان و سایر اقشار ارائه خدمات می‌کند.

این سازمان با عقد قرارداد با همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، برخی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان به ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه می‌پردازد.

در حال حاضر، حدود ۲ هزار مرکز در استان طرف قرارداد این بیمه هستند و علاوه بر آن، ضمن طرف قرارداد بودن همه بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌های بستری افراد در آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.