رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای پیشگیری از سرقت منزل وجود دارد، به بیان آنها پرداخت.

سردار "علی ولیپور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص پیشگیری از سرقت منازل توضیح داد. 

سردار "گودرزی" گفت: راه‌های زیادی برای پیشگیری از سرقت منزل وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند تعامل خوب و نزدیک با همسایه‌ها باشد.

وی افزود: اکثرا افراد در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای پیشگیری از سرقت موثر باشد.

سردار ولیپور گودرزی گفت: اگر افراد برای مسافرت و یا برای کاری به بیرون می‌روند حتما به همسایه‌های خود این موضوع را اطلاع بدهند و حتما همسایه‌ها نیز به تردد‌های مشکوک حساس باشند و اگر افراد مضنون و مشکوک را دیدند حتما به پلیس ۱۱۰ این موضوع را اطلاع بدهند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: از راهکارهای دیگر، نصب دوربین مدار بسته دید در شب است که برای پیشگیری از سرقت موثر است؛ زیرا عمده فعالیت سارقان در مواقع تاریکی هوا و اوایل شب می‌باشد که اگر خدای ناکرده اتفاقی افتاد همکاران بنده بتوانند در کمترین زمان ممکن موضوعات را پیگیری و کشف کنند و سارقان نیز دستگیر شوند تا اموال مردم به دستشان برسد.

سردار ولیپور گودرزی افزود: معمولا سارقین به راحتی می‌توانند از بالکن طبقه اول وارد منزل شوند به همین منظور می‌بایست در این طبقات از حفاظ مناسب و کافی استفاده شود.

وی ابراز داشت: همچنین ساختمان‌هایی که لابی دارند حتما دوربین مدار بسته با کیفیت نصب کنند تا لابی‌من بتواند به آن دسترسی داشته باشد و بتواند ورودی‌ها و خروجی‌ها را بررسی کند.

سردار ولیپور گودرزی اظهار داشت: نصب دزدگیر نیز می‌تواند تا حدود زیادی در پیشگیری از سرقت نقش داشته باشد چرا که به محض اینکه سارقان درب را باز می‌کنند صدای دزدگیر را همسایه‌ها می‌شنوند و از سرقت آگاه می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان اظهار داشت: البته نصب دزدگیر‌های سیم کارتی هم بسیار خوب است که به تلفن همراه متصل می‌شوند و اگر اتفاقی بیفتد در لحظه مالک مطلع و به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار