از ابتدای مرداد ماه تردد‌های ثبت‌شده در محور‌های خراسان جنوبی ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۲۸ تردد بوده است.

حمید سهرابی گفت: این تعداد تردد توسط ۸۰ دستگاه ترددشمار استان ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۵۵ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۶۷۳ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است. 

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مجموع تردد بین استانی بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو بوده که از این میزان تعداد ۶۰۶ هزار و ۱۹۳ وسیله نقلیه وارد استان و ۵۸۲ هزار و ۱۹۸ وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند. 

سهرابی افزود: از مجموع خودرو‌های وارد شده به استان سهم ۲۰ درصدی از مبدا خراسان رضوی بوده و همچنین ۲۲ درصد از تردد خودرو‌های مشاهده شده در استان قصد سفر به مقصد خراسان رضوی را داشته اند و ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در مرداد ماه تقریبا ۱۰ هزار وسیله نقلیه (معادل ۹ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین ۱ تا ۴ روز در استان اقامت داشتند. 

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بیشترین تردد استان در محور‌های بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف بوده است. 

یه گفته وی در این مدت بیش از ۵ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان انجام شده و توسط کارشناسان مرکز پاسخ داده شده است. 

سهرابی با اشاره به اینکه تیم‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیرو‌های امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، افزود: از هم‌وطنان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودرو‌های شخصی را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد و قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار