رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب‌وخاک پیامد‌های تغییرات اقلیمی بر آب، خاک و کشاورزی ایران را دشوار قلمداد کرد.

 نادر علیزاده در مراسم افتتاح پروژه ۸۴۰ هکتاری آبیاری تحت فشار قاضی‌آباد دورود، اظهار داشت: آب‌وخاک یک بخش زیرساختی بسیار مهم در اقتصاد کشور است و امنیت غذایی به این بخش وابسته است.

 

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور در چند سال اخیر اضافه کرد: تغییر اقلیم فعالیت‌های کشاورزی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و ایران در چند سال اخیر کشور دچار شرایط اقلیمی سختی بوده‌است.

 

 

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب‌وخاک با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت برنامه‌های استان‌ها باشد، ادامه داد: این پروژه‌ها در سطح استان‌ها به‌صورت پراکنده وجود دارد.

 

علیزاده تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش آب‌وخاک جزو سیاست‌های راهبردی است و این پروژه‌ها را در صورت تأمین اعتبار مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

 

وی بیان کرد: احداث شبکه‌های آبیاری، مرمت قنوات و مرمت کانال‌های آبیاری عمومی در سطح روستا‌ها از جمله برنامه‌های معاونت آب‌وخاک در کشور است.

 

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب‌وخاک توضیح داد: ما بدون منابع آب‌وخاک نمی‌توانیم به توسعه روستایی و کشاورزی برسیم و  از این منابع باید به‌نحو احسن استفاده شود.

 

علیزاده با اشاره به پروژه ۸۴۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار قاضی‌آباد دورود، عنوان کرد: افتتاح پروژه در اولویت نیست و بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی باید در سال‌های مختلف به کشاورزان کمک کند.

 

وی با بیان پیشنهاد تشکیل یک سازه اجتماعی در قالب تعاونی، اعلام کرد: این کار بهره‌برداری از پروژه‌ها را به‌کمک تعاونی‌ها در داخل مزرعه و ایستگاه پمپاژ مدیریت می‌کند.

 

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب‌وخاک با اعلام اینکه پروژه ۸۴۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار دورود پس از شش سال افتتاح شد، یادآور شد: احیای پروژه‌های نیمه‌تمام نسبت به شروع پروژه‌های جدید اولویت دارد.

 

 

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.