مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نخستین بار طرح پتانسیل عملکرد در ۱۴ سایت آبی و دیم در مزارع گندم استان اجرا شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف کاهش خلاء عملکرد بین میانگین تولید محصول در اراضی گندم با رکورد‌های بدست آمده توسط کشاورزان نوآور و برگزیده استان و همچنین ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری میان گندمکاران استان،  نخستین بار طرح پتانسیل عملکرد در ۱۴ سایت آبی و دیم در مزارع گندم آذربایجان غربی اجرا شد.

مهدیه فلاح افزود: با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه‌های تولید گندم و کاهش فاصله تولید فعلی با پتانسیل عملکرد این محصول، طرح در چهارده سایت (آبی و دیم) در استان اجرا شد که از ابتدای سال زراعی جاری جلسات، کارگاه و کلاس‌های آموزشی متعددی در شهرستان‌های مجری برگزار شده است. 

فلاح ادامه داد: شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، خوی، نقده، پیرانشهر، شاهین دژ و میاندوآب مجری سایت‌های آبی و شهرستان‌های باروق، بوکان، مهاباد، شاهین دژ، تکاب، اشنویه و سلماس مجری سایت‌های دیم بودند که با مشارکت ۳۵۸ کشاورز به عنوان کشاورز محوری و تابعی اجرا گردید.

وی تصریح کرد: اگر آمار تولید گندم را در سال‌های گذشته رصد کنیم نشان می‌دهد که یک همت همگانی برای افزایش ضریب امنیت غذایی بخصوص در قوت غالب مردم یعنی محصول گندم صورت گرفته است که اجرای این طرح‌ها و انتقال نتایج آن به کشاورزان در کنار کار گروهی و تلاش کسانی که در خط مقدم جبهه تولید و مراکز جهاد کشاورزی و در سطح دهستان‌ها فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.