مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بخش دلوار با پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان یکی از طرح‌های شاخص این شرکت همزمان با هفته دولت آغاز شد.

ابوالحسن عالی در این آیین که با حضور زارعی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس، رستمیان معاون عمرانی استاندار و لطفی فرماندار تنگستان برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: خط انتقال آب، آب شیرین‌کن تنگستان ۶/۵ کیلومتر و خط انتقال برق آن به طول ۱۳ کیلومتر احداث می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح با تأمین آب شرب حدود ۳۶ هزار نفر، در بهبود وضعیت آبرسانی نوار ساحلی شهرستان نقش ویژه و قابل توجهی ایفا می‌کند.

عالی ادامه داد: وضعیت آب شرب شهرستان تنگستان در سال ۹۹ در شرایط نامطلوبی بود که با اقدام‌های انجام‌شده در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در چند سال اخیر ۱۳ طرح شاخص آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان اجرا شده که از جمله آنها می‌توان به نوسازی شبکه توزیع آب روستا‌های عامری، رستمی، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ حدفاصل بندر رستمی تا روستای بوالخیر به طول هشت کیلومتر، نوسازی خط انتقال آب حدفاصل روستا‌های چاکوتاه، سمل گلنگون و سمل اشاره کرد.

عالی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب کوثر از چغادک تا روستای باغک، احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ برای شهر دلوار و روستا‌های پایین‌دست از دیگر طرح‌های اجرا شده در حوزه آبرسانی شهرستان تنگستان به شمار می‌رود.

وی افزود: نوسازی شبکه توزیع آب به‌صورت پراکنده در کل روستا‌های شهرستان تنگستان حدود ۱۰۰ کیلومتر، نوسازی سه کیلومتر خط انتقال از روستای باشی تا بندر رستمی، احداث ایستگاه پمپاژ گورک سادات، مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ آب بندر رستمی از دیگر طرح‌های اجرا شده شرکت آبفا استان بوشهر در شهرستان تنگستان است.

عالی گفت: افزایش تخصیص آب بخش ساحلی از ۶۰ به ۱۷۰ لیتر از دیگر طرح‌های اجرا شده با هدف تقویت پایداری آب شرب در این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا از حمایت‌های ویژه دکتر غلامحسین زارعی نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس و استاندار محترم استان و همچنین احمد لطفی فرماندار تنگستان قدردانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.