سازمان آمار اندونزی اعلام کرد که در ماه ژوئن، اندونزی واردات غلات از روسیه را حدود ۱۱ برابر در سال افزایش داد.

داده‌های سازمان آمار اندونزی نشان می‌دهد که در ماه ژوئن، اندونزی واردات غلات روسیه را حدود ۱۱ برابر در سال افزایش داد و حجم آن به ۲۶.۱ میلیون دلار رسید.

براساس گزارش آر تی، داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که اندونزی در ژوئن گذشته حدود ۹۵ هزار تن غلات به ارزش ۲۶.۱ میلیون دلار از روسیه خریداری کرده است، در حالی که در سال گذشته ۴.۷ هزار تن به ارزش ۲.۴ میلیون دلار از روسیه غلات وارد کرده بود.

در نیمه اول سال جاری، حجم صادرات غلات روسیه به اندونزی از نظر مادی حدود ۱۱ برابر و از نظر پولی ۸.۵ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۷۸۲.۶ هزار تن به ارزش ۲۲۱.۴ میلیون دلار رسید.

این یک رکورد بالا در تحویل در نیمه اول سال است که به نزدیک به ۸۰ درصد از حجم کل سال گذشته رسیده است. در این مدت روسیه یکی از صادرکنندگان اصلی گندم به اندونزی بود و رتبه پنجم را در بین بزرگترین تامین کنندگان این ماده حیاتی به این کشور به خود اختصاص داد.

استرالیا رتبه نخست صادرات این نوع غلات به اندونزی (۱.۹ میلیون تن) را به خود اختصاص داده است و پس از آن کانادا (۱.۴۳ میلیون تن)، آرژانتین (۱.۳۹ میلیون) و اوکراین (۹۴۸ هزار تن) قرار دارند.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: غلات روسیه ، اندونزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار