پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در طول برگزاری این بازی‌ها میزبان ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور خواهد بود.

هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور امشب با برگزاری  مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود.

دهکده پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ دسترسی ۱۰۰ درصدی برای ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها فراهم کرده است. پله‌های اتاق‌های محل سکونت و آپارتمان‌ها حذف شده اند. سرویس‌های بهداشتی جادار و بزرگ هستند و دوش حمام نیز دارای صندلی است تا ورزشکارانی که ویلچر دارند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین پریز‌های برق ۴۵ سانتی متر بالاتر از سطح زمین تعبیه شده اند تا راحتی خوبی برای ورزشکاران با ناتوانی جسمی فراهم شود.

مشابه دهکده المپیک، روزنه ۲۵۰۰۰ وعده غذایی در دهکده پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ با تنوع غذایی بالایی سرو خواهد شد. با توجه به حضور ورزشکاران از سراسر جهان، در این دور از رقابت‌ها آشپز‌هایی از قاره‌های آسیا، آفریقا، اقیانوسیه، اروپا و آمریکا نیز حضور خواهند داشت. با توجه به مشکلات زیادی که در تامین موادغذایی ورزشکاران رقابت‌های المپیک ایجاد شد و حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت، امید است این مشکل در مسابقات پارالمپیک پاریس تا حدود زیادی برطرف شده باشد.

بیش از ۳۰۰ دستگاه تناسب اندام جهت آماده سازی ورزشکاران در مرکز تناسب اندام دهکده پارالمپیک تعبیه شده است. این مرکز ۲۴ ساعته، یک بخش تعمیر زیرنظر شرکت Ottobock آلمان نیز دارد که انتظار می‌رود در طول رقابت‌های پارالمپیک پاریس، حدود ۲۰۰۰ دستگاه ورزشی جهت تعمیر به این مرکز ارجاع داده شود. همچنین بیمارستان کوچکی در دهکده پارالمپیک پاریس مانند رقابت‌های المپیک وجود دارد و به صورت ۲۴ ساعته به ورزشکاران خدمات ارائه می‌دهد.

از آنجایی که رقابت‌های جهانی مانند پارالمپیک، میزبان ورزشکاران از سراسر جهان است، روسای دهکده پارالمپیک پاریس برای برقراری هرچه بهتر تعامل بین ورزشکاران از کشور‌های مختلف، تفرجگاهی روبه روی رودخانه سن در این دهکده قرار داده اند تا در زمان‌های استراحت، ورزشکاران بتوانند در آنجا با یکدیگر گپ بزنند. علاوه بر این ساختمانی با نماد پارالمپیک در این دهکده وجود دارد که محلی برای ثبت عکس یادگاری توسط ورزشکاران و کادر فنی کشور‌های مختلف خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار