بازیکن سابق فوتبال گفت: به نظرم بازی پرسپولیس و فولاد قشنگ می‌شود به شرطی که حواشی در آن کمتر باشد.

قاسم دهنوی بازیکن سابق فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: متاسفانه اکثر تیم‌ها در زمین خودشان بازی نمی‌کنند و برنامه ریزی‌ها درست نیستند. فوتبالی که فدراسیونش ۵ ستاره دارد و تیم‌ها میلیاردی هزینه می‌کنند، چرا نمی‌توانند در زمین خودشان استفاده کنند این علامت سوال بزرگی برای همه ایجاد کرده است. شما نگاه کنید تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن میهمان هستند و عملا از ۱۵ تیم ۱۳ تیم میهمان هستند و اصلا نمی‌شود تصور کرد. تیم‌ها با هزاران امید می‌خواهند در زمین خودشان بازی کنند و با انگیزه فراوان و تماشاگران زیاد می‌خواهند وارد زمین مسابقه شوند، اما وقتی به عنوان میهمان مسافتی را طی می‌کنند این خودش از لحاظ روحی و روانی افت دارد. مسابقات لیگ چیزی را نشان نداده است و فقط تغییر قیمت بازیکنان به چشم ما خورد. بازیکنان رقم قراردادشان ۵۰ برابر شده، اما از لحاظ فوتبالی کیفیتشان پایین‌تر بوده است.

 دهنوی درباره اینکه وضعیت پرسپولیس را در لیگ برتر فوتبال چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم پرسپولیس به خاطر اینکه بازیکنان زیادی را از دست داده است، یک مقدار متفاوت شده است. با توجه به بازیکنانی که گرفته هنوز نفرات جدید به جو تیم آشنا نیستند، اما پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به تیم‌های دیگر بیرون از خانه دارد. تیم تراکتور با همه هزینه و مهره‌هایی که دارد، اما پرسپولیس ۱۰ نفره به این تیم تبریزی گل زد و این موضوع نشان می‌دهد که سرخپوشان نشان دادند که نمی‌خواهند بازنده شوند و این امتیاز مثبتی هست که در ادامه به پرسپولیسی‌ها می‌تواند کمک کند. پرسپولیس در ۲ بازی گذشته میزبان نبوده و شرایط به نفعش نبوده است. با توجه به اینکه این تیم بازیکنان زیادی هم از دست داده شاکله اصلی اش از بین رفته است. پرسپولیس ۵، ۶ هفته نیاز دارد تا به شرایط آرمانی برسد، چون در خط دفاع و هافبک تغییرات زیادی داشته است. البته پرسپولیس هنوز خودش را نشان نداده که این تیم قهرمان می‌شود یا نه!

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه بازی بعدی تیم پرسپولیس برابر تیم فولاد است، گفت: تا جایی که من یادم هست پرسپولیس زمانی که میزبان بوده به فولاد نباخته است، حتی ۱۰ نفره بوده و بازیکن نداشته است. پرسپولیس تیم پرمهره‌ای هست، اما بازیکنانش با هم هماهنگ نیستند و این تنها ایراد پرسپولیس است. یحیی گل محمدی شناخت زیادی از پرسپولیس دارد و از انگیزه فراوانی برخوردار است. او تیمی بسته است که جزو ۴ تیم بالای جدول باشد و این موضوع خیلی تاثیر دارد. به نظرم بازی قشنگی می‌شود به شرطی که حواشی در آن کمتر باشد و ۲ تیم به فکر فوتبال بازی کردن باشند تا اینکه مسائل دیگر که همیشه بین این ۲ تیم رخ می‌داد.

 او درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در ورزشگاه قزوین از فولاد میزبانی کند، گفت: متاسفانه این مشکل از فدراسیون فوتبال است. وقتی این همه پول رد و بدل می‌شود و نمی‌توانند ورزشگاه آزادی را درست کنند. مسئولان فوتبال می‌توانند به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بگویند که هزینه کنند تا این ۲ باشگاه صاحب ورزشگاه استاندارد شوند. به نظرم حداقل کمک را فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش می‌توانند به این ۲ باشگاه کنند، چون آنها متعلق به این ۲ نهاد هستند. وقتی این ۲ باشگاه از طرف ارگان خاصی دارند حمایت مالی می‌شود باید این کار انجام شود که ورزشگاه برایشان درست کنند. اکنون که سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی بازی نمی‌کنند از لحاظ نداشتن تماشاگر به ضررشان تمام می‌شود، چون کیفیت فوتبال به این است که هواداران زیادی به ورزشگاه‌ها بیایند. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تنها امیدشان به حضور هواداران در ورزشگاه‌ها هست تا ۳ امتیاز بازی‌ها را بگیرند که فعلا از این امتیاز برخوردار نیستند. امیدوارم حداقل ورزشگاه آزادی را برای لیگ نخبگان آسیا آماده کنند و آبروی فوتبال کشورمان حفظ شود.

 دهنوی درباره اینکه استفاده از وی‌ای آر در برخی از بازی‌های لیگ را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: واقعیت این است که این همه هزینه میلیاردی می‌شود VAR می‌تواند در فوتبال ایران تاثیر بگذارد. حتی در تاجیکستان هم از وی‌ای آر استفاده می‌شود و شما تصور کنید چقدر فوتبال ما از لحاظ تکنولوژی عقب است. استفاده از این سیستم در بازی‌ها به این صورت است که فقط حرکات آهسته را نشان می‌دهند و آن قدر زمان می‌برد تا یک صحنه را نمایش بدهند و این اصلا زیبنده فوتبال ما نیست که ۳ نفر را در اتاق VAR نشاندند که صحنه‌ها را به صورت اسلوموشن و یا فیلم را ۱۰ بار جلو و عقب ببرند تا تصمیم بگیرند. تا زمانی که ما نتوانیم دوربین‌های ورزشگاه‌های خود را باکیفیت کنیم مشکلات حل نمی‌شوند. اگر فوتبال حرفه‌ای را دنبال می‌کنیم باید کیفیت ورزشگاه ها، زیرساخت‌ها و شرایط تکنولوژی را بالا ببرند که مردم از تماشای بازی‌ها لذت ببرند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه بازیکنان خارجی لیگ را چطور ارزیاب می‌کند، گفت: بازی العملود مدافع سمت راست پرسپولیس زیاد نظرم را جلب نکرد، چون بهتر از این در ایران زیاد داریم. البته در ۲ بازی نمی‌شود او را قضاوت کرد، اما چیز خاصی از او ندیدم. به نظرم کیفیت العملود ۵۰ درصد سطح کیفی دانیال اسماعیلی فر است. همچنین به نظرم کاکوتا بازیکن استقلال با وجود اینکه زمان کمی برابر ملوان بازی کرد، اما خیلی تاثیرگذار نشان داد. من با دیدن بازی کاکوتا یاد ادینهو افتادم.

 او درباره اینکه تیم پرسپولیس می‌تواند به بالای جدول صعود کند، بیان کرد: اختلاف امتیازات زیاد نیست و هنوز هفته‌های ابتدایی هست و تیم‌ها با هم بازی دارند و گاف زیادی می‌دهند. پرسپولیس با طرفدارهاو بازیکنانی که دارد و مربی سرشناسی هم که جذب کردند، شک نکنید هفته به هفته بهتر می‌شود. تراکتور با آن همه هزینه و بازیکنانی که جذب کرد و انگار این تیم تبریزی یک تیم ملی متشکل از بازیکنان داخلی و خارجی هست، اما پرسپولیس ۱۰ نفره جلوی این تیم قد علم کرد. به نظرم پرسپولیس خیلی کار دارد و باید حمایت شود و با این بازیکنان و سرمربی می‌تواند نتایج خوبی بگیرد.

خبرنگار: مریم طایفه 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار