مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از پیگیری حقوقی و قضایی آلودگی نفتی خلیج فارس در سواحل غرب جزیره خارگ خبر داد.

عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در روز‌های گذشته در نزدیکی جزیره خارگ لکه‌های نفتی مشاهده شده بود که کارشناسان محیط زیست موضوع را بررسی کرده و در همین راستا عملیات کنترل آلودگی توسط شرکت مسئول و پاکسازی توسط شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شناور‌های شرکت مسئول آغاز شده است.

وی با تأکید بر پیگیری حقوقى و قضایی موضوع آلودگی نفتی این منطقه بیان کرد: نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت و سکو‌ها و تأسیسات نفتی دریایی خلیج فارس از مهمترین دلایل وقوع این آلودگی‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: خلیج فارس از اکوسیستم مهم و دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب‌ها و خسارت غیرقابل جبرانی را به آن وارد می‌کند.

مرادزاده اضافه کرد: جزیره خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو، زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است که آلودگی‌های نفتی مهمترین تهدید این اکوسیستم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بنابراین به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسئول تأکید می‌شود در کنترل آلودگی و پاکسازی و اقدامات پیشگیرانه تسریع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.