رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲۷۳ تن کالای اساسی بین هیئت‌ها و مواکب فعال در استان در محرم و صفر توزیع شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع ۲۷۳ تن کالای اساسی در هیئت‌ها و مواکب عزاداری استان، گفت: در این مدت اقلام پروتئینی از جمله ۵۰ تن گوشت قرمز گوساله منجمد و ۱۹۳ تن گوشت مرغ منجمد در ماه‌های محرم و صفر توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین اقلام مورد نیاز مواکب و هیئت‌های مذهبی برای نذورات از جمله روغن و برنج و شکر از ابتدای ماه محرم آغاز شده، افزود: این روند تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

شهبازی با تأکید بر اینکه در توزیع کالا‌های اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: در این مدت توزیع شکر به میزان ۱۶۸ تن و برنج هندی۲۹۳ تن بوده است و سهمیه بخش عتبات نیز که برای موکب‌ها تخصیص یافته به میزان ۲۵ تن برنج هندی و ۵.۶ تن شکر بوده که توزیع شده است.

شهبازی در خصوص مرحله دوم توزیع کالا‌های اساسی در اربعین حسینی در استان ادامه داد: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شده است.

وی افزود: هرسال با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، پیش از آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر، سهمیه‌های کالا‌های اساسی برای برگزاری مراسم عزاداری در بین نمایندگان هیئت‌ها، حسینیه‌ها و دسته‌جات سوگوار در تمام شهرستانها، براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام استان، مقدار تعیین شده از این اقلام را براساس برش شهرستانی به هیئت‌های مذهبی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی و توسط معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان ابلاغ می‌شوند، تحویل می‌دهند.

شهبازی افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگواری سراسر استان قرار گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های محرم و صفر قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال، گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده ۶۵۷ هزار ریال، گوشت گرم قرمز برای مصرف کننده سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و شکر برای مصرف‌کننده هر کیلوگرم ۴۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.