وزارت بهداشت اسپانیا از اختصاص نیم میلیون دوز واکسن آبله میمون به کشور‌های آفریقایی خبر داد.

گسترش آبله میمون در قاره آفریقا نگرانی‌های بین‌المللی را درپی داشته است. از آنجا که کشور‌های این قاره با مشکلات بنیادین از جمله دولت مرکزی ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند، مقابله با یک همه‌گیری نیازمند کمک جامعه بین‌المللی است.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت اسپانیا امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مادرید در نظر دارد در راستای کمک به کنترل و مدیریت همه‌گیری بیماری آبله میمون در قاره آفریقا، ۵۰۰ هزار دوز واکسن این بیماری را به کشور‌های این حوزه اهداء کند.  

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اقدام به اختصاص دادن ۲۰ درصد از موجودی ذخایر واکسن آبله میمون خود به کشور‌های آفریقایی کردیم. از این رو، ما از کمیسیون اروپا می‌خواهیم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را ملزم به اختصاص دادن ۲۰ درصد از ذخایر واکسن آبله میمون خود به قاره سیاه کند تا کشور‌های این حوزه بتوانند با این بیماری مقابله کنند.  

این بیانیه تاکید دارد: از منظر عقلانی، ذخیره واکسن در مناطقی که به آن احتیاجی نیست، ضرورت ندارد. از این رو، اکنون زمان آن است که به کشور‌های آفریقایی در این زمینه کمک کنیم.  

پیش از این دولت آلمان از اختصاص یکصد هزار دوز واکسن آبله میمون به کشور‌های آفریقایی به ویژه کنگو که اکنون کانون همه‌گیری جدید این بیماری است، خبر داده بود.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار