مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: در اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی تابلو‌های غیرمجاز و نازیبا پیرامون میدان شهید مطهری، ۶۰۰ تابلو جمع‌آوری شد.

احمدرضا شفیعی ،مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم  اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی اداره پیشگیری و تخلفات شهری شهرداری ایجاد فضای آرام و با نظم در شهر برای آرامش شهروندان و تردد هرچه بهتر آنها است به همین منظور هر کار متخلفانه‌ای که نظم شهری را بر هم زده و آسایش را از مردم سلب کند طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. 

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: سال گذشته ۳۲ هزار و ۹۳۸ رفع تخلفات سد معبری صنف انجام شد که این عدد در چهار ماه نخست سال جاری ۷ هزار و ۲۳۲ مورد بوده است. 

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۹۹ مورد رفع تخلفات ساختمانی حاشیه‌ای انجام شد که این عدد در چهار ماه نخست سال جاری ۴۹ مورد بوده است. 

شفیعی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات همیشگی خانواده‌ها در بخش بوستان‌ها بوده است که در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است از جمله در سال گذشته ۶۸ هزار و ۲۹۷ مورد انتظام‌بخشی به بوستان‌ها و رفع تخلفات و کاهش جرایم انجام شده و در چهار ماه نخست سال جاری نیز این انتظام‌بخشی به عدد ۳۸ هزار و ۴۹۹ مورد رسیده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطر خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۳۶۹ متکدی، کارتن‌خواب و کودک کار از سطح شهر جمع‌آوری شد و در چهار ماه نخست سال جاری نیز ۶۴۷ مورد جمع‌آوری شد.

شفیعی بیان داشت: سال گذشته ۶ هزار و ۶۲ مورد رفع تخلفات ساختمانی غیرمجاز انجام شد همچنین در چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و ۵۸۳ تخلفات ساختمانی غیرمجاز توسط مأموران این سازمان انجام شد.

وی تصریح کرد: رفع تخلفات سد معبری نیز یکی دیگر از اصلی‌ترین درخواست‌های مردمی است سال گذشته ۴ هزار و ۸ مورد رفع تخلفات سد معبری از جمله دست‌فروش‌ها و وانت‌بار‌ها انجام شد این تعداد برای چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و ۲۵۴ مورد بود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در معابر شهری از دیگر فعالیت‌های این اداره کل بود، ادامه داد: جلوگیری مؤثر از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به‌خصوص در حاشیه شهری و تخریب و آزادسازی‌های اراضی تصرف شده و بنا‌های غیرقانونی از سکونتگاه‌های ناایمن و غیرمجاز حاشیه‌ای به مساحت ۴۷ هزار و مترمربع در سال ۱۴۰۲ و ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع در سال ۱۴۰۳ انجام شد.

شفیعی افزود: مشارکت و همکاری مؤثر در اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی تابلو‌های غیرمجاز و نازیبا پیرامون میدان شهید مطهری در راستای بهبود سیما و منظر شهری در هسته مرکزی شهر به تعداد ۶۰۰ مورد انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار