وویچک شزنی سنگربان لهستانی به صورت رسمی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

وویچک شزنی دروازه بان ۳۴ لهستانی که از سال ۲۰۱۷ به یوونتوس پیوسته است پایان فصل گذشته قراردادش با این باشگاه به اتمام رسید و به بازیکن آزاد شد و در حالی که در مصاحبه‌ای گفته بود به زودی تیم جدیدش را معرفی خواهد در با انتشار پیامی در صفحه شخصی اش از خداحافظی از دنیای حرفه‌ای فوتبال خبر داد.

شزنی در ۵۴۲ بازی در طول دوران حرفه‌ای خود، ۲۰۸ بار کلین شیت کرد و ۵۵۱ بار نیز توپ به تور دروازه‌اش چسبید. او ۸۴ بار نیز پیراهن تیم ملی لهستان را بر تن کرد.

شزنی نوشت: هر داستانی پایان خود را دارد، اما در زندگی هر پایانی یک آغاز جدید است. من در ژوئن ۲۰۰۶ ورشو، زادگاهم را ترک کردم و با یک رویا به آرسنال پیوستم. نمی‌دانستم که این آغاز یک سفر طولانی خواهد بود. نمی‌دانستم برای بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی خواهم کرد و ۸۴ بار برای تیم ملی کشورم بازی می‌کنم.

نمی‌دانستم که نه تنها از بازی کردن امرار معاش می‌کنم، بلکه این بازی تمام زندگی من خواهد شد. نه تنها به آرزوهایم رسیدم، بلکه به جایی رفتم که حتی تخیلم جرئت نداشت آن را تصور کند.

من این بازی را در بالاترین سطح با بهترین بازیکنان تاریخ انجام دادم، هرگز احساس حقارت نکردم. دوستانی همیشگی پیدا کردم، خاطرات فراموش‌نشدنی خلق کردم و با افرادی آشنا شدم که تاثیر باورنکردنی در زندگی‌ام داشتند. هر چه دارم و هر چه هستم را مدیون بازی زیبای فوتبال هستم.

اما من هم هر چه داشتم در این بازی گذاشتم. من ۱۸ سال از عمرم را هر روز بدون بهانه در این بازی گذاشتم. امروز بدنم هنوز برای چالش‌ها آماده است، اما قلبم دیگر آنجا نیست.

من احساس می‌کنم اکنون زمان آن است که تمام توجه خود را به خانواده‌ام اختصاص دهم؛ همسر فوق العاده ام مارینا و دو فرزند زیبای ما یعنی لیام و نولیا.

به همین دلیل تصمیم گرفتم از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کنم. پایان سفر، زمان تأمل و سپاسگزاری است. افراد زیادی هستند که مایلم در اینجا از آنها تشکر کنم، اما سعی می‌کنم شخصاً با هر یک از آنها تماس بگیرم و این را بگویم. از شما هواداران تشکر ویژه‌ای دارم که در این سفر همراه من بودید. برای حمایت و انتقاد، برای عشق و نفرت، به خاطر زیباترین و عاشقانه‌ترین قسمت فوتبال بودن. بدون شما هیچکدام از اینها معنی ندارد! متشکرم!

حالا هر داستانی پایانی دارد، اما در زندگی هر پایانی یک شروع جدید است. اینکه مسیر جدید چه چیزی برای من به ارمغان خواهد آورد را فقط زمان مشخص خواهد کرد. اما اگر ۱۸ سال گذشته چیزی به من یاد داده باشد، این است که هیچ چیز غیرممکن نیست و باور کنید، من رویا‌های بزرگی دارم! 

شزنی با یوونتوس سه بار قهرمان سری آ، قهرمان کوپاایتالیا و همچنین دو بار قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شد. او قبل از باشگاه تورینی در تیم‌های رم، برنتفورد و آرسنال نیز بازی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار