شهردار منطقه ۱۶ پایتخت از انتقال بساط‌گستران خیابان شوش به پارک میثاق خبر داد.

محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: بساط گستران شوش و خیابان صابونیان به داخل پارک میثاق منتقل شدند و در آنجا جایی تعبیه و در اختیار این افراد قرار داده شد.

شهردار منطقه ۱۶ تهران ادامه داد: مردم با این اقدام می‌توانند از این فرصت و همچنین بازار شوش بهتر استفاده کنند و از سوی دیگر دستفروشان هم راضی هستند چرا که با تبلیغاتی که انجام دادیم روز به روز استقبال مردم از این بازار در داخل پارک میثاق بیشتر شد.

به گفته سالاری‌پور، جذب مشتری خوبی انجام شده و امروز می‌توان گفت که دغدغه تامین درآمد بساط گستران رفع شده است و این تجربه موفق نشان داد که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و با جابجایی بساط گستران، هم آنها را ساماندهی و به رونق کسب و کار این قشر کمک کرد.

وی درباره وانتی‌ها گفت: برای وانتی‌ها یک مقدار اقدام ما سلبی است و کار سخت‌تر است، اما سه تا چهار نقطه برای آنها هم جانمایی کردیم و بازار روز‌هایی مثل سه شنبه بازار و چهارشنبه بازار را تشکیل دادیم تا از طرفیت و حضور ان‌ها استفاده کنیم، اما واقعیت این است که کار سخت‌تر است چرا که استقرار و حرکت آنها دست خودشان است و یک جا مستقر نیستند.

سالاری پور تاکید کرد: طبق قانون جنبه رفع سدمعبر بر عهده ما است و نه جمع آوری آن؛ البته که وقتی تذکر هم می‌دهیم وانتی‌ها می‌روند، اما تلاش می‌کنیم با استقرار آنها در فضای مناسب بتوانیم به امرار و معاش آنها کمک کنیم و در عین حال ایمنی در تردد را در خیابان‌ها بیش از پیش ایجاد کنیم.

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوبی شهر و به دارالشهدای دانش‌آموزی پایتخت مشهور است.

این منطقه از پایتخت یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت دارد و از شمال به خیابان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به بزرگراه آزادگان و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود که البته مدیریت شهری در دوره جدید بر نوسازی بافت فرسوده این منطقه تمرکز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار