یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین (ع) و جایگاه والای زائران حضرت (ع) نزد حضرت زهرا (س) توضیحاتی داد.

زیارت امام حسین (ع) از جمله زیارات پُرفضیلتی است که روایات و احادیث فراوانی در این خصوص وجود دارند؛ به طوری که گفته شده است خداوند متعال به واسطه زیارت امام حسین علیه‌السلام، هر گناهی که انسان در گذشته دور و نزدیک انجام داده است را می‌بخشند.

یکی دیگر از آثار زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) این است که زائر حضرت (ع) با پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها محشور شده و از شفاعت اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند می‌شود. 

در حدیثی از امام جعفر صادق علیه‌السلام آمده است که ایشان فرموده‌اند: یکی از ندا‌هایی که در قیامت داده می‌شود، گروه زیادی از مردم که به زیارت کربلا رفتند، بلند می‌شوند و به آنان خطاب می‌شود وقتی به کربلا می‌رفتید، چه انگیزه‌ای داشتید، می‌گویند ما به خاطر مصائبی که بر امام حسین علیه‌السلام وارد شد و به خاطر رسول خدا صل الله علیه وآله والسلم و اهل بیت علیهم‌السلام، به کربلا رفتیم، سپس همه زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام زیر لوا جمع شده و وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، مدیر منبر آسمانی و کارشناس مذهبی درمورد فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام بیان کرد: جناب محمّدِ بنِ مسلم می‌گوید: به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: 

اگر کسی موفق شود به زیارت قبر امام حسین علیه السلام برود چه چیزی نصیبش می‌شود؟ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: اگر کسی مشتاقانه، با شوق و عشق بیاید، خدای متعال او را مورد کرامت و رسیدگی خاص خودش قرار می‌دهد. آن رسیدگی چیست؟ به او اجازه می‌دهد که زیر پرچم امام حسین علیه‌السلام برود و با آن پرچم وارد بهشت شود. این شخص از حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام جدا نمی‌شود تا به بهشت وارد شده و در آن مستقر شود.

استغفار حضرت زهرا سلام الله علیها 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: داوود بن کَثیر، از امام صادق علیه‌السلام روایت می‌کند که حضرت علیه‌السلام فرمودند: «إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ صل الله علیه وآله والسلم تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَیْنِ علیه‌السلام فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ»

خود حضرت فاطمه سلام الله علیها برای پذیرایی از زوّار قبر فرزندشان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام حاضر می‌شوند. حضرت علیه السلام چه کار می‌کنند؟ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای آنها طلب مغفرت می‌کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ما انسان‌ها گناهانی داریم که بین ما و خدای متعال خیلی فاصله درست می‌کنند و این گناهان هیچ وقت بخشیده نمی‌شوند مگر این‌که ولی خدا از ما راضی شود و برای ما طلب استغفار کند. در زیارت جامعه می‌گوییم: 

«یَا وَلِیَّ اللَّهِ إِنَّ بَیْنِی وَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ذُنُوباً لا یَأْتِی عَلَیْهَا إِلا رِضَاکَ» 

یعنی من خرابکاری‌هایی کردم که هیچ راهی ندارم جز این‌که شما اهل‌بیت علیهم‌السلام از من راضی شوید؛ یعنی آبروی خود را گرو بگذارید، والّا کارم خراب است. اینجاست که وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حاضر می‌شوند و برای زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استغفار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین الشهید و المظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
یا وجیهتا عندالله اشفعی لنا عندالله
آخرین اخبار