رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی دهدشت به زودی راه اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری گفت: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست چراکه قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود.
 
 دکتر افراسیاب در بازدید از شعب ضمن بررسی آمار و عملکرد دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سخنانی خطاب به کارکنان قضایی و اداری گفت: گرچه یکی از اهداف طرح تحول و تعالی قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌ها است و این مهم می‌تواند به اتفاق آرا و کیفیت صدور آنها کمک کند، اما همکاران دقت بیشتری کنند که کیفیت را قربانی کمیت نکنند. 
 
قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با قضات دادگستری به راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در راستای انسجام بخشی به صلح و سازش پرونده‌های حقوقی و کیفری و گسترش فرهنگ صلح و سازش، در کنار استفاده از ریش سفیدان و سفیران صلح، شورا‌های حل اختلاف در کنار بکارگیری سایر مقبولین جامعه به ایجاد دادگاه‌های صلح اقدام کرده است.
 
افراسیاب ارتباط دوسویه دادسرا و دادگاه را در ارائه خدمات بیشتر به مردم مؤثر خواند و ابراز کرد: در مراجع قضایی تضاد آرا به معنای تقابل نیست، چون قاضی مستقل است و جز خدا و قانون مافوقی ندارد، بنابراین تضاد آرا نباید به معنای تقابل بین دادسرا و دادگاه تعبیر شود. 
 
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فرهنگ عشیره‌ای استان در استفاده از نهاد‌های داوری در ایجاد صلح و سازش اشاره کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.