محمد ضیایی‌فرد از اشتغال ۴۱ هزار زندانی پس از مهارت‌آموزی در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: اشتغال پایدار و مهارت‌آموزی زندانیان از اولویت‌های اصلی این سازمان است.

محمد ضیایی‌فرد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت ایجاد نظم و امنیت در زندان‌ها به عنوان یکی از الزامات اصلاح مجرمین، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۱ هزار زندانی پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی در زندان‌ها، مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ برنامه پیشران برای زندان‌های کشور در نظر گرفته شده که مهمترین آن ایجاد اشتغال برای زندانیان است، افزود: ما به همه زندانیان به چشم یک امانت نگاه می‌کنیم و هدف اصلی ما بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه است.

ضیایی‌فرد همچنین به چالش‌های پیش روی زندانبانان اشاره کرد و گفت: یک زندانی به طور متوسط حدود 2 سال در زندان می‌ماند، اما زندانبانان ما باید حدود ۳۰ سال از عمرشان را با این شغل سخت و طاقت‌فرسا سپری کنند، لذا باید تا جایی که امکان دارد به آنها رسیدگی کنیم.

در ادامه این مراسم، «شهرام کرمی» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت انتقال زندان مرکزی کرمانشاه به خارج از شهر، تأکید کرد: انتقال این زندان به خارج از شهر می‌تواند فضای بیشتری برای مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان فراهم کند و همچنین مشکلات ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از واقع شدن زندان در داخل شهر را کاهش دهد.

«مجتبی محمدی»، مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمانشاه، نیز در این مراسم بر لزوم تعامل و همکاری اداره کل زندان‌های استان با سایر نهادها و دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: ما سه اولویت را در دستورکار خود قرار داده‌ایم که شامل ایجاد کارگاه‌های شغلی در کنار خوابگاه‌ها، توسعه اشتغال صنعت‌محور و توجه ویژه به معیشت و رفاه پرسنل شاغل در زندان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که زمینه‌ای فراهم کنیم که زندانیان به درآمد پایدار دست یابند تا پس از بازگشت به جامعه، دیگر به سمت جرم سوق پیدا نکنند.

برچسب ها: مهارت آموزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.