جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، از درج عنوان معاف از رزم در کارت پایان خدمت سربازی خبر داد.

سردار رحمان علیدوست جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: طبق بند ۲ ماده ۳۹ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که به علت ابتلاء به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده، قادر به انجام خدمت در امور رزمی نیستند، با تأیید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی و یا شورای پزشکی یگان خدمتی به عنوان مشمول معاف از رزم شناخته و متناسب با وضعیت جسمانی بکارگیری می‌شوند.

وی افزود: سربازان معاف از رزم در یگان‌های نیرو‌های مسلح بر اساس بیماری دسته بندی و متناسب با آن بکارگیری می‌شوند و این سربازان بواسطه محدودیت در بکارگیری و محدودیت در فعالیت‌ها و وظایف تعریف شده از حقوق و مزایای کمتری نسبت به سربازان سالم برخوردار می‌باشند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: عنوان معاف از رزم به عنوان یکی از مشخصه‌های سلامت فردی که ممکن است در استخدام برخی از ارگان‌های دولتی و خصوصی، اعطای گواهینامه راهنمایی و رانندگی که نیاز به سلامت حداکثری افراد دارد، در کارت پایان خدمت این افراد درج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار