رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تخصیص شناسه ملی برای بیش از ۲ هزار موکب حسینی به منظور هویت دار کردن و اعطای شخصیت در بازه زمانی یک ماهه خبر داد.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اظهار کرد: تخصیص شناسه ملی برای بیش از ۲۰۰۰ موکب حسینی یک اقدام بسیار خوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در بازه زمانی یک ماهه قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی به منظور هویت دار کردن و اعطای شخصیت به موکب‌های حسینی و سایر آثار حقوقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با تخصیص شناسه ملی به مواکب حسینی، گفت: اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به عنوان مرجعی فرا سازمانی و متشکل از نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور و وزارت دادگستری است که بر اساس مفاد آیین نامه و مقررات جاری نسبت به موضوعات مطروحه اتخاذ تصمیم می‌کند.

بابایی بیان کرد: بر اساس بند دوم تصمیمات مورخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ هیئت ماده ۹ آیین نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی مصوب ۱۳۹۳ یاد شده، مقرر شد برای کلیه مواکب حسینی معرفی شده، شناسه ملی اختصاص یابد که این فرایند باید از طریق دسترسی‌های الکترونیک توسط کارکنان شاغل در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی ثبت و بروزرسانی می‌شد. در این راستا موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با تلاش شبانه روزی در مدت زمان کوتاهی بیش از دو هزار درخواست اختصاص شناسه ملی برای مواکب حسینی مورد بررسی و پایش و تخصیص شناسه ملی قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این حجم از ساماندهی امور مربوط به شناسه ملی اشخاص حقوقی در بازه زمانی بسیار محدود و با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در اداره کل موصوف صورت گرفته است.

برچسب ها: موکب ، شناسه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار