مدیرکل راهداری استان اردبیل از افزایش ۱۱ درصدی حمل کالا و بار در این استان از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی امروز در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل نمین با بیان اینکه در پنج ماه پارسال در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شد، گفت: امسال بیش از ۲ میلیون تن کالا و بار در استان جابجا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، افزود: بیشترین میزان کالا در پنج ماه امسال به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، مشگین‌شهر، اصلاندوز و گرمی جابجا شده است.
او اظهار کرد: در این مدت ۸۷۴ هزار تن کالا در اردبیل، ۵۲۴ هزار تن کالا در نمین، ۲۰۴ هزار تن کالا در پارس‌آباد، ۱۲۰ هزار تن کالا در بیله‌سوار، ۱۰۱ هزار تن کالا در خلخال، ۷۹ هزار تن کالا در مشگین‌شهر، ۷۱ هزار تن کالا در اصلاندوز مغان و ۵۳ هزار تن کالا هم در گرمی جابجا شده است.
وثوقی همچنین عمده کالا‌های جابجا شده در این مدت را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، گندم، سیب زمینی، سیر، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.
او با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی جابجایی کالا و بار در مشگین‌شهر بیان کرد: در پنج ماه پارسال در مجموع ۵۳ هزار تن کالا در این شهرستان جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش بیش از ۳۴ درصدی به ۷۹ هزار تن کالا و بار رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در پنج ماه پارسال ۱۳۰ هزار برگ بارنامه در استان صادر شد، افزود: در مدت مشابه امسال۱۴۱ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده که بیش از هفت درصد افزایش داشته است.
عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: صدور برگ بارنامه در شهرستان اصلاندوز مغان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وثوقی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد و گفت: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.
او افزود: ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل فعال است، ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده نیز در حوزه حمل و نقل کالا در این استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.