رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: لینک بسته معیشتی رئیس جمهور در فضای مجازی کلاهبرداری است.

علی قهرمان‌طالع، گفت: پلیس نسبت به باز کردن این لینک‌ها به مردم استان اردبیل هشدار می‌دهد، چرا که عمده این پیامک‌ها و لینک‌های آلوده عوارض ناخوشایندی در باب کلاهبرداری به همراه دارد.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل افزود: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان با ارسال پیامک‌هایی با لینک بسته حمایتی و معیشتی ویژه رئیس جمهور، بررسی‌های کارشناسی نشان داد که همه این لینک‌ها آلوده و وابسته به جریان کلاهبرداری بوده و افراد نباید در دام چنین کلاهبردارانی گرفتار شوند.
به گفته او، با باز شدن این لینک‌های آلوده افراد به سایت‌های جعلی هدایت شده و امکان تخلیه حساب‌های بانکی آنها وجود دارد که در این زمینه پلیس فتا هشدار‌های لازم را به هموطنان می‌دهد که از باز کردن این لینک‌ها خودداری کنند.
قهرمان‌طالع افزود: اگر به هر عنوان وارد این لینک‌ها شدند به سرعت اینترنت خود را خاموش و گوشی خود را در شرایط پرواز قرار داده و از این لینک‌ها خروج پیدا کنند.
او در ادامه گفت: انتظار می‌رود شهروندان مراقب ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف به ویژه موضوعات اقتصادی و معیشتی باشند تا در دام کلاهبرداران و جاعلان گرفتار نیایند.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل افزود: عمده پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در ماه‌های اخیر مربوط به جعل و کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و شبکه‌های فضای مجازی است که انتظار می‌رود هموطنان مراقبت لازم را انجام داده و با آگاهی بهتر و بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.
قهرمان‌طالع بیان کرد: پلیس فتا هشدار‌های لازم را در قالب پیام‌های هشداردهنده و پیامک‌های تلفنی ارسال می‌کند تا زمینه برای آگاهی بیشتر مردم فراهم آمده تا در دام چنین کلاهبردارانی گرفتار نیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.