مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم استان از تولید ناخالص کشور یک درصد است و این استان در جایگاه ۲۵ کشور قرار دارد.

یعثوب نژاد محمد، به فعالیت‌های حوزه بانکی اشاره و گفت: مانده سپرده بانکی خردادماه امسال در استان اردبیل بالغ بر ۶۰۰ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال است که ۶۰ همت را شامل می‌شود و سهم استان از آمار کشوری ۰.۶ درصد و رتبه این استان ۲۶ است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل مانده تسهیلات بانکی خردادماه امسال را حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز جایگاه استان ۲۵ کشوری است؛ سهم تسهیلات تولید و اشتغال در قالب‌بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال بوده که پرداختی‌ها در حدود ۹ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال است و روند بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به متقاضیان هنوز هم ادامه دارد.
او به تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی و سهم دستگاه‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: پارسال جزء ۳ تبصره ۱۸ ویژه سهم استان بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۹ میلیارد ریال بوده که پرداختی بانک‌ها به هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسیده است. 
نژادمحمد در ادامه افزود: پارسال در جزء ۴ بند (ب) تبصره ۱۸ سهم استان هفت هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال بوده که پرداختی از این محل نیز به ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. 
او تصریح کرد: امسال سهم استان در جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸، ۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال و جزء ۴، ۱۱ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال است و ثبت‌نام از متقاضیان شروع شده و بانک‌های استان و نهاد‌های حمایتی سعی می‌کنند تا نسبت به رفع نیاز‌های مالی افراد واجد شرایط در حوزه خوداشتغالی حداکثر مساعدت‌ها را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.