رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰۰ هزار و ۶۷۴ تن محصولات کشاورزی امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی دارد.

علیرضا دهمرده اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات ۶۸۲ هزار و ۵۲۶ تن کالا‌های شامل برنج، انبه، موز، ذرت و کنجد و بیش‌از ۱۰۶ هزار و ۲۷۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی از مرز‌های رسمی انجام شده را ۱۱ هزار و ۸۷۰ تن اعلام کرد و افزود: کل مبادلات مرزی مرداد ماه امسال محصولات کشاورزی از استان ۷۹ هزار و ۲۲ تن است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت تاکید کرد: سیمای کشاورزی استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
دهمرده ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار